Výsledky vyhľadávania
Didaktika ako veda, obsah vzdelania, teoretické základy vyučovacieho procesu, vyučovacie zásady, učebné pomôcky a didaktická technika.
Cieľom knihy Základné otázky filozofie je poskytnúť čitateľovi komplexný pohľad na filozofiu z hľadiska Večnej filozofie. Večná filozofia (lat. Philosophia perennis) je spôsob uvažovania, ktorý vychádza z predpokladu univerzálnej duchovnej skúsenosti…
Knize bylo záměrně ponecháno původní kouzlo Klostermanovy řeči. Obsahuje tyto povídky z oblasti Šumavy: Dokonalý Kavalír, Děti vystěhovalých, Koupil na oko, Sláviččiny jesličky, Nerozuměli si, Novoroční noc rozhodla, Pominul se, Korálky. ***** Karel…
Táto kniha vás prevedie bohatým a pútavým svetom kriviek a porozpráva vám o ňom v jazyku matematiky. Predstaví vám pojem parametrizovanej krivky, pomocou ktorého vieme matematicky reprezentovať geometrické krivky -- tie, ktoré vídame okolo seba alebo…
Hluboké filozofické dílo, které se zabývá hledáním Pravdy. Poznáním, že jen Mysl je skutečná a že hluboko v nás a v celém kosmu existuje nesmrtelné vědomí. Náš podíl na něm spočívá ve vznešenějším a čistším bytí, než jak se normálně projevuje naše omezená…
Tento svazek obsahuje další důležitý bod obratu při hledání: bod, na němž ego předává všechna cvičení a rychlost postupu do rukou Nadjá. Tento svazek prohlubuje kontakt s Nadjá do té míry, že se ego musí odevzdat jeho vedení jak v denním životě, tak…
Do hloubky rozpracovaná dvacátá druhá kategorie ze zápisků. Svazek Inspirace a Nadjá se zaměřuje na to, aby dramaticky vyzdvihl vědomý vztah mezi naším obyčejným jástvím a onou hlubokou úrovní naší vlastní mysli. Vysvětluje paradoxní povahu Nadjá, radí,…
Táto kniha vznikla ako výsledok mnohých stretnutí s rodičmi nadaných detí, ale aj prednášok, seminárov a stretnutí s pedagógmi, psychológmi, metodikmi, učiteľmi materských škôl, základných a stredných škôl a gymnázií, ako aj s tými, čo prejavili záujem…
Doktorka Jolana Laznibatová pracuje v oblasti psychológie nadania už viac ako 30 rokov. Ako prvá na Slovensku sa začala venovať problematike nadania detí a mládeže. V roku 1993 vypracovala Projekt alternatívnej starostlivosti o nadané deti. Na základe…
Byť človekom znamená dostávať sa do rozporov v súkromí, v spoločnosti, medzi národmi i štátmi. Zároveň to však znamená schopnosť odmietnuť prehnané požiadavky partnerov, ale aj zručnosti zvládať a riešiť konfliktné situácie. Predkladaná publikácia sa…
Predkladaná publikácia sa zaoberá otázkou, čím všetkým , a či vôbec, môže filozofia, a zvlášť filozofická antropológia, prispieť k poznaniu človeka a kde naopak musela v riešení uvedenej otázky prenechať iniciatívu konkurenčným diskurzom. Cieľom autora…
Toto kolektívne dielo napĺňa základný zámer poskytnúť filozoficky aktuálnu a kriticky podnetnú reflexiu centrálneho civilizačného fenoménu zodpovednosti v jeho etických hraniciach. V práci je citeľná odvaha šiestich autoriek a autorov pojmovo sa konfrontovať…
Kapitoly o čiernom divadle pojednávajú o neobyčajnom fenoméne, ktorým bola pred polstoročím technika čierneho kabinetu. Do sveta sa rozšírila z Čiech a jej vplyv sa samozrejme odrazil aj v slovenských profesionálnych divadlách. Domáci tvorcovia mu venovali…
Publikácia Týrané dieťa je príspevkom k zvyšovaniu informovanosti odbornej i laickej verejnosti o problematike páchania násilia v rodine a jeho detských obetiach. Jej cieľom je prezentovať teoretické prístupy zamerané na vysvetľovanie fenoménu týrania…
V rokoch 1989 - 1990 vznikol rozsiahly rukopis (pre vlastné potreby a nepublikovaný) ,,Úvod do metodológie spoločenských vied". Bol pokusom o systematický a vlastný výklad problematiky v danom období. Bolo však jasné, že tento rukopis bude treba podrobiť…
Kdosi o Golušce Hokeové řekl, že má v sobě napětí. Tož, myslím, že je to pravda, i není. Ono napětí muže být škodlivé, když je to cosi trýznivého, jestliže se človeka zmocní a učiní mu ze života skřipec. Takovéhle napětí ona v sobě nemá. Spíš bych řekl,…
Do hloubky rozpracovaná šestnáctá kategorie ze Zápisků. Svazek Senzitivové je aktuální a informované hodnocení mysticismu, paranormálních zkušeností, sekt a kultů. Vzhledem k tomu, že je kniha založena na jasném rozdělení mezi plodnou duchovní činnost…
Možno ho pochopiť v zmysle návodov, ako byť úspešný v spoločnosti, v ktorej hrá hlavnú úlohu princíp konkurencie. Môžeme ho však čítať aj ako výstrahu pred ľuďmi, ktorí sa správajú podľa podobných rád. Gracián však radí predovšetkým ľuďom dobrej vôle.…
Základný zdroj filozofických problémov je potrebné hľadať v každodennosti. Náš život je neustálym rozhodovaním o tom, čo je pre nás reálne a čo fiktívne, čo je dôležité a čo vedľajšie, čo je možné a čo nie. Odpovede na tieto otázky hľadáme akoby automaticky,…
Základný zdroj filozofických problémov je potrebné hľadať v každodennosti. Náš život je neustálym rozhodovaním o tom, čo je pre nás reálne a čo fiktívne, čo je dôležité a čo vedľajšie, čo je možné a čo nie. Odpovede na tieto otázky hľadáme akoby automaticky,…
Táto publikácia vznikla ako výsledok tretej, záverečnej časti výskumu, ktorý prebiehal v rámci grantového projektu VEGA "Metodológia sociálnych a humanitných vied (vybrané problémy)" v rokoch 2003 - 2005. Nadväzuje na prvú a druhú časť riešenia danej…
Spoločnosť, školstvo i samotný edukačný proces prechádzajú v rámci vývoja mnohými zmenami. Zmenami je poznačená i oblasť hodnotenia. Hodnotenie je činnosť, ktorá môže svojím dôsledkom žiakovi veľmi pomôcť, ale zároveň aj ublížiť. Je to istý druh komunikácie…
Výnimočný pohľad do subkultúr u nás
Publikácia je venovaná oblasti pedagogicko-didaktickej práce učiteľa, ktorá je všeobecne známa. Každý si uvedomuje a vie, že výchovno-vzdelávací proces, ale aj práca v škole, je v podstate interakčným procesom. Učitelia a žiaci každodenne vstupujú do…
Pod pojmom mozgovokompatibilné učenie sa rozumie istý komplexný prístup k vyučovaniu, ktorý vychádza z najnovších poznatkov o mozgu, z poznatkov o tom ako sa mozog učí. Skutočnosťou je, že mnohé pojmy, ktoré dnes rezonujú v súvislosti s vyučovaním sú…