Výsledky vyhľadávania
Autori publikácie predkladajú čitateľom ucelenejší komplex metód skúmania didaktických možností uplatňovania tvorivej dramatiky v procese výučby na základe téz sociálno-konštruktivistickej koncepcie. Prezentujú svoj náhľad na dramatickú hru, ako na didaktický…
Publikácia ponúka metodické rady a námety, ako podporovať rané prejavy a záujem detí v čítaní a písaní. Didakticko-metodická príručka pre učiteľky materských škôl, ale aj rodičov.
Predškolský vek je len krátke obdobie v živote človeka, no práve tento krátky čas dáva jedinečnú možnosť rozvíjať vrodené danosti celistvej osobnosti. Platí to aj pre rozvoj a formovanie citového sveta dieťaťa. Sebadôvera, sebaovládanie, sebaúcta, zvedavosť…
Kniha dáva štruktúrovaný prehľad základných teoretických a koncepčných smerov v pedagogike, ktoré ovplyvňujú všetky pedagogické úrovne - od verejnej a politickej rétoriky o výchove a vzdelávaní, cez projektovanie a plánovanie výchovy a vzdelávania až…
Publikácia ponúka nový pohľad na problematiku formulácie cieľa v počiatočnej edukácii
Od posledného vydania našej učebnice prešli štyri roky. Počas tohto obdobia sa náš náklad rozobral. Kniha sa tešila veľkému úspechu študentov. Preto sa sme sa rozhodli vydať 3. doplnené a rozšírené vydanie, v ktorom sme prepracovali a doplnili kapitolu…
Predkladaná vysokoškolská učebnica má pätnásť kapitol, ktoré usústavňujú učivo všeobecnej didaktiky. Autori však zvolili trochu netradičné poradie kapitol. V odborných publikáciách sa často vyskytuje zaradenie kapitoly o koncepciách výučby na posledných…
Publikácia sa venuje problematike implementácie inovatívnych edukačných prvkov do prírodovedného vzdelávania v materských školách a na 1. stupni základných škôl.
Nielen v zahraničí, ale aj na Slovensku v súčasnosti badať záujem o prepájanie poznatkov rôznych vied pri štúdiu učebného a vyučovacieho procesu. Podnetný je prístup neurovedy, ktorý sa snaží vysvetľovať učebný a následne aj vyučovací proces na báze…
Pedagogika Márie Montessoriovej terminologické minimum alebo Montessori pedagogika pre každého je najnovšia a najaktuálnejšia slovenská odborná publikácia o pedagogike Márie Montessoriovej, ktorej cieľom je poskytnúť ucelenú a zrozumiteľnú informáciu…
Publikácia poskytuje analýzu organizačnej formy výučby v materskej škole – zamestnanie.
Odborná publikácia Dieťa je tvorcom človeka: Úvod od pedagogiky Márie Montessoriovej sa k čitateľovi dostáva v období popularizácie pedagogiky, o ktorej pojednáva. Odborná publikácia je určená študentom, odborníkom, riaditeľom, učiteľom, rodičom a všetkým…
Problematika environmentálnej výchovy v teoretickej a praktickej rovine s konkrétnymi edukačnými postupmi.
Publikácia je členená do 6 častí plynulo na seba nadväzujúcich. Prvé tri časti sú teoretickým a metodickým východiskom danej problematiky. Ďalšie tri časti sú už konkrétne rozpracované zdravotné cvičenia podľa jednotlivých vekových kategórií. Jednotlivé…
Publikácia je doplneným a rozšíreným vydaním knihy, ktorá vyšla v roku 2003. Je aktualizovaná o novú terminológiu, ktorá vychádza zo súčasného štátneho kurikula a je rozšírená a doplnená o ďalšie nové informácie. Pohybový program pre deti materských…
Publikácia ponúka prehľad aktivizujúcich metód v práci učiteľov materských škôl. Ku všetkým metódam sú uvedené praktické ukážky.
Vysokoškolská učebnica patrí svojím zameraním do pedagogiky voľného času. Užšie sa zameriava na problematiku výchovy vo voľnom čase a výchovy mimo vyučovania. Autorka venuje pozornosť výchove ako takej, jej vymedzeniu, súčasným trendom, filozofickým…
Publikácia Zdravotné cvičenia s riekankou je doplneným a rozšíreným vydaním publikácie, ktorá vyšla v roku 2001 od autorky Ruženy Frankovej. Táto publikácia obsahuje všetky zdravotné cvičenia podľa jednotlivých vekových kategórii, ktoré sú doplnené nákresom…
Najnovšie informácie a poznatky k problematike pedagogiky a didaktiky materskej školy.
Cieľom učebného textu je poukázať na potrebu a význam kooperácie materskej školy s rodinou, materskej školy so základnou školou a kooperáciu materskej školy s ďalšími inštitúciami zúčastňujúcimi sa na výchovno-vzdelávacom procese dieťaťa predškolského…
Publikácia je zameraná na komplexné predstavenie pedagogického diagnostikovania v materskej škole. Čitateľ si v nej nájde informácie z teoretického hľadiska, napr. definície, delenia, charakteristiky obsahu diagnostikovania, metódy a zásady diagnostikovania.…
Pedagogika Márie Montessoriovej z pohľadu teórie a praxe prináša teoreticko-praktický pohľad na spôsob rozvíjania detskej osobnosti, možnosti aplikovania montessori pedagogiky v škole aj doma. Publikácia systematicky orientuje odborníka aj laika vo svete…
Publikácia je určená všetkým, ktorí sa spolupodieľajú na výchove a vzdelávaní detí od narodenia po vstup do základnej školy. Ponúka syntézu a systematizácia poznania o edukácii orientovanej na rozvoj osobnosti dieťaťa. Je teoretickým kľúčom k uvažovaniu…