Obchodné podmienky a reklamačný poriadok

Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len ako„VOP“) a Reklamačný poriadok

(vypracované v súlade so Zákonom č. 40/1964 Zz. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, so Zákonom č. 513/1991 Z.z. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, so Zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a so Zákonom č. 22/2004 Z.z. O elektronickom obchode v znení neskorších predpisov)

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len ako „VOP“) upravujú práva a povinnosti Kupujúceho a obchodnej spoločnosti DIDEROT, s.r.o. , so sídlom Eötvösova 59/2817, Komárno 945 01 , Slovenská republika, IČO: 35 952 237, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel Sro, vložka číslo 17041/N, predajňa na adrese: Tržničné námestie 4810, (budova Trend), P.O.BOX 141, 945 05 Komárno (ďalej len ako „DIDEROT, s.r.o.“ alebo aj len „Obchodník“) ako Obchodníka pri uzatváraní Kúpnych zmlúv prostredníctvom internetového obchodu, ktorých predmetom je nákup tovaru cez internetové kníhkupectvo umiestnené na webovej stránke Obchodníka www.diderot.sk.

Pre potreby definované vo VOP sú špecifikované základné pojmy: Obchodníkom je obchodná spoločnosť DIDEROT, s.r.o., so sídlom Eötvösova 59/2817, Komárno 945 01 , Slovenská republika, IČO: 35 952 237, ktorá poskytuje možnosť internetového nákupu tovaru na webovej adrese www.diderot.sk a svoju predajňu má na adrese: Tržničné námestie 4810, (budova Trend), P.O.BOX 141, 945 05 Komárno. Tovarom sa rozumejú knihy, spoločenské hry, papiernicky tovar, hračky a iné. Kupujúcim je zákazník, ktorý na základe vlastného rozhodnutia a zo slobodnej vôle vstupuje na základe Kúpnej zmluvy do zmluvného vzťahu s Obchodníkom. DIDEROT, s.r.o. a Kupujúci sú spoločne v texte ďalej označovaní aj ako „zmluvné strany“. Dodávateľmi sú vydavateľstvá a distribútori, ktorí zabezpečujú dodanie tovaru Obchodníkovi.

Registrovanie Kupujúceho

Registrovaným Kupujúcim sa môže stať každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá vyplnila Registračný formulár vrátane osobných údajov na stránke Obchodníka www.diderot.sk. Povinné údaje sú označené hviezdičkou a ich vyplnenie je nevyhnutné pre úspešnú registráciu. Registrovanie Kupujúceho nie je podmienkou využívania internetového kníhkupectva www.diderot.sk, no s registráciou sa spájajú rôzne výhody zo strany Obchodníka. Pri registrovaní Kupujúceho si môžete kontrolovať staršie uskutočnené Objednávky a získate pravidelné informácie o novinkách a zľavách na knižnom trhu a možnosť "uloženia na poličku" je možná tiež len pre registrovaných Kupujúcich.

Uzavretie Kúpnej zmluvy a Objednávka

Vyplnením formulára uvedeného na internetovej stránke Obchodníka www.diderot.sk si Kupujúci objednáva tovar u Obchodníka a tento formulár predstavuje Návrh na uzavretie Kúpnej zmluvy s Obchodníkom (ďalej len „Objednávka“). Ak obsahuje Objednávka všetky požadované údaje, považuje sa za Návrh na uzavretie Kúpnej zmluvy s Obchodníkom a touto Objednávkou sa tovar rezervuje. Túto Objednávku je Obchodník oprávnený zrušiť uplynutím lehoty piatich (5) pracovných dní odo dňa doručenia Objednávky Obchodníkovi, ak si Kupujúci tovar neprevezme osobne v kamennej predajni alebo nezašle údaje potrebné k zaslaniu požadovaného tovaru na konkrétnu adresu. Obchodník zašle potvrdzovací e-mail, že obdržal Objednávku a kontroluje dostupnosť tovaru na sklade a danú Objednávku spracúvava. Pri tovare, ktorý má Obchodník skladom, oznámi Obchodník Kupujúcemu zmenu stavu Objednávky na „spracúváva sa“ a v prípadoch tovaru, ktorého dodanie vyžaduje dlhšiu dobu dodania, Obchodník informuje Kupujúceho o tom, že tovar doobjedná, keďže tovar skladom nie je. Obchodník informuje Kupujúceho e-mailom alebo textovou správou na telefónnom čísle uvedenom Kupujúcim vo formulári o skutočnosti, kedy je tovar pripravený na odovzdanie Kupujúcemu v kamennej predajni alebo je tovar pripravený na odovzdanie prepravcovi, v zásislosti od zvoleného spôsobu doručenia Kupujúcim. Všetky ďalšie informácie ohľadom Objednávky Kupujúceho sú zasielané na e-mailovú adresu alebo textovou správou na telefónne číslo Kupujúceho uvedené vo formulári.

Obchodník zašle v prípade dostupného tovaru skladom Kupujúcemu Potvrdenie Objednávky, ktoré obsahuje informáciu o názve tovaru, ktorého predaj je predmetom Kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o spôsobe a termíne doručenia tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru Kupujúcemu, náklady na doručenie a spôsob platby, prípadne aj iné potrebné údaje.

Uzavretím Kúpnej zmluvy sa Obchodník zaväzuje dodať Kupujúcemu objednaný tovar v požadovanej kvalite a cene. Kupujúci sa zaväzuje dodaný tovar prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú Kúpnu cenu a náklady na doručenie tovaru. Akákoľvek zmena Objednávky po uzavretí Kúpnej zmluvy je Návrhom na zmenu Kúpnej zmluvy a je možná len po vzájomnej dohode Kupujúceho a Obchodníka. Objednávka zaniká, ak Obchodník nezašle Kupujúcemu potvrdzovací e-mail ( Potvrdenie Objednávky) do 3 pracovných dní od vyplnenia a odoslania formulára. Objednávka tiež zaniká, ak Kupujúci v dodatočnej lehote 3 pracovných dní od zaslania Objednávky Obchodníkovi nedoplní jeho chýbajúce údaje v Objednávke. Objednávka taktiež zaniká, resp. ani nevznikne, ak Obchodník Objednávku Kupujúceho ani neobržal spôsobmi uvedenými v týchto VOP.

Stornovanie Objednávky

Objednávku môže Kupujúci stornovať len ak informuje Obchodníka skôr, ako dôjde k odovzdaniu Objednávky na odoslanie prepravcovi. Po odovzdaní Objednávky prepravcovi môže Kupujúci Objednávku stornovať len v prípade, ak o tejto skutočnosti vhodne informuje Obchodníka bez zbytočného odkladu a to písomne na adresu predajne, telefonicky alebo osobne v predajni na adrese uvedenej v záhlaví VOP. Kupujúci nemá možnosť stornovať Objednávku cez internetovú stránku Obchodníka. V prípade stornovania Objednávky zo strany Kupujúceho, zmluvné strany dostanú potvrdzovací e-mail o stornovaní Objednávky. Obchodník je tiež oprávnený aj bez udania dôvodu Objednávku odmietnuť. Obchodník si vyhradzuje právo stornovať Objednávku Kupujúceho aj na tovar, ktorý nebude schopný dodať z dôvodu vypredania zásob alebo stiahnutia z ponuky.

Odstúpenie od Kúpnej zmluvy

V zmysle zákona č. 108/2024 Z.z. Zákona o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej ako „ZOS“) má Kupujúci právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru a začína plynúť okamihom prevzatia tovaru. Ak sa Kupujúci rozhodne odstúpiť od zmluvy, je povinný zaslať písomné oznámenie o Odstúpení od zmluvy vyplnením Formulára o Odstúpení od zmluvy, ktorý sa nachádza na internetovej stránke Obchodníka www.diderot.sk a to poštou na adresu predajne: Tržničné námestie 4810, (budova Trend), P.O.BOX 141, 945 05 Komárno alebo elektronicky na adresu Obchodníka info@diderot.sk, prípadne Odstúpenie od zmluvy oznámi osobne v predajni Obchodníka na adrese: Tržničné námestie 4810, (budova Trend), P.O.BOX 141, 945 05 Komárno. Odstúpením od zmluvy sa Kúpna zmluva ruší. Ak bolo predmetom Kúpnej zmluvy viac kníh, resp. viac druhov tovaru Kupujúci má právo odstúpiť aj od časti predmetu Kúpnej zmluvy. V prípade Odstúpenia od Kúpnej zmluvy je Kupujúci povinný zaslať tovar na adresu predajne Tržničné námestie 4810, (budova Trend), P.O.BOX 141, 945 05 Komárno, Slovenská republika do 14 dní od doručenia Odstúpenia od zmluvy. Lehota sa považuje za dodržanú, ak tovar zašle Kupujúci späť Obchodníkovi pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Tovar je povinný Kupujúci zaslať spolu s faktúrou ako doporučenú zásielku. Kúpnu cenu za tovar vráti Obchodník Kupujúcemu bez zbytočného odkladu a to najneskôr do 14 pracovných dní, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, avšak až po doručení vráteného tovaru späť Obchodníkovi. Náklady spojené s vrátením tovaru znáša v plnom rozsahu Kupujúci. Pokiaľ bude vrátený tovar poškodený, nekompletný, bez originálního obalu alebo použitý, Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takéhoto zaobchádzania s tovarom zo strany Kupujúceho.

Kúpna cena, platobné podmmienky a dodacie lehoty

Obchodník uvádza na svojej internetovej stránke www.diderot.sk Kúpnu cenu tovaru pri každom jednotlivom tovare samostatne a to vrátane DPH (zvyčajne predstavuje DPH na knihy 10?PH pri ostatných produktoch 20%), pokiaľ nie je uvedené inak. Kúpna cena vždy zahŕňa DPH a je stanovená v mene Euro.

Pre Kupujúceho sú platné ceny, ktoré boli uvedené v čase záväznej Objednávky tovaru. Obchodník si vyhradzuje právo zmeny Kúpnej ceny v závislosti od zmien cien, ktoré určia dodávatelia. Náklady na prepravu tovaru od Obchodníka na miesto dodania tovaru platí Kupujúci podľa platného cenníka dopravy. Pre Kupujúceho sú platné ceny, ktoré boli uvedené v čase záväzného objednávania tovaru. Obchodník si vyhradzuje právo zmeny cien v závislosti od zmien cien určených od iných dodávateľov.

Pre Kupujúcich tu je možnosť vyzdvihnúť si tovar priamo v  kníhkupectve na adrese predajne Obchodníka: Tržničné námestie 4810, (budova Trend), P.O.BOX 141, 945 05 Komárno a Kupujúci tým ušetrí poplatok za dopravu (táto ponuka je možná pre všetkých Kupujúcich a je ju možné uskutočniť len v rámci Slovenskej republiky z bezpečnostých dôvodov). Platba sa môže uskutočniť vopred na bankový účet Obchodníka uvedený v záhlaví týchto VOP (internetbanking) alebo prebehne v predajni (hotovosť / terminál / poukážky). Objednávka je vyzdvihnuteľná po preukázaní objednávkového čísla, ktoré bude Kupujúcemu udelené automaticky po uskutočnení záväznej Objednávky. Po spracovaní záväznej Objednávky upovedomí Obchodník Kupujúceho e-mailom alebo textovou správou na telefónne číslo uvedené v Objednávke, že Kupujúci má pripravenú Objednávku na Osobný odber v predajni na adrese predajne Obchodníka: Tržničné námestie 4810, (budova Trend), P.O.BOX 141, 945 05 Komárno.

Na doručovanie Objednávok využíva Obchodník služby kuriérskej spoločnosti GLS, ktorá upovedomí Kupujúceho o stave a termíne dodania Objednávky. Dodacia lehota ,ktorá je vedená pri každom titule znamená, do koľkých  pracovných dní dané tituly Obchodník expeduje, avšak k tejto dobe je potrebné pripočítať bežne 1 - 2 pracovné dni, kým sa zásielka dostane ku Kupujúcemu. Pri platbe na dobierku, je pri prevzatí zásielky účtovaný poplatok 0,90 EUR.

Doprava - Slovensko

Poplatok za dopravu je kuriérskou spoločnosťou GLS účtovaný podľa hodnoty Objednávky a spôsobu platby na území SR:

spôsob dopravy

hodnota objednávky do 49 eur

spôsob platby

platobná brána CardPay

dobierka

GLS kuriér

3.50 €

zadarmo

0.90 €

osobný odber

zadarmo

zadarmo

zadarmo = hotovosť, terminál, poukážky

spôsob dopravy

hodnota objednávky nad 49 eur

spôsob platby

platobná brána CardPay

dobierka

GLS kuriér

zadarmo

zadarmo

0.90 €

osobný odber

zadarmo

zadarmo

zadarmo = hotovosť, terminál, poukážky

GLS kuriérska spoločnosť ponúka mnohé benefity, hlavné výhody sú:

  • Automatické poistenie všetkých balíkov do sumy 331,94 €.
  • Preprava z domu - do domu na akúkoľvek adresu.
  • V cene prepravy je zahrnuté aj opakované druhé doručenie balíka a možnosť Kupujúceho zmeny adresy a času dodania zásielky v informačnom emaily od kuriérskej společnosti.

Doprava - Zahraničie

Platba na dobierku mimo územia SR nie je možná (z technických dôvodov nie je možný ani osobný odber).  Pri doručovaní zásielok do ostatných krajín je možná platba cez platobnú bránu CardPay. Presná cena dopravy sa vypočíta podľa tabulky, po skompletizovaní a po spresnení hmotnosti Objednávky. Orientačné ceny si môže Kupujúci vypočítať z nasledovnej tabuľky (doprava sa platí aj pri objednávke nad 49 €). Zásielky posiela DIDEROT, s.r.o. GLS kuriérskou spoločnosťou.

 

do 2 kg

do 5 kg

do 10 kg

do 20 kg

Zóna 1

12.00 €

23.70 €

27.50 €

33.50 €

Zóna 2

15.00 €

29.60 €

34.20 €

42.30 €

Zóna 3

17.90 €

35.50 €

40.90 €

50.70 €

Zóna 4

60.00 €

89.80 €

112.10 €

168.20 €

Zóna 1 - Česká republika, Maďarsko, Rakúsko, Slovinsko, Rumunsko, Chorvátsko
Zóna 2 - Poľsko, Nemecko, Belgicko, Holandsko, Luxembursko, Lichtenštajnsko, Bulharsko, Švajčiarsko
Zóna 3 - Dánsko, Francúzsko, Taliansko, Írsko, Monako, San Manno, Vatikán
Zóna 4 - Litva, Lotyšsko, Španielsko, Švédsko, Estónsko, Nórsko, Grécko, Portugalsko, Fínsko

Tovar dodáva DIDEROT, s.r.o. v lehote od 2 do 10 pracovných dní (v závislosti od krajiny objednania) od spracovania Objednávky. Kníhkupectvo DIDEROT s.r.o. nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru spôsobené vinou kuriérskej spoločnosti.

Spôsob platby

  • Dobierka
  • Online platba CardPay
  • Bankový prevod
  • Platba v predajni (hotovosť / terminál / poukážky)

Pri objednávkach pod 49 Eur, v rámci Slovenskej republiky dodávaných kuriérskou spoločnosťou GLS sa účtuje poplatok za dopravu 3,50 Eur. Dopravné náklady za doručenie tovaru Kupujúcemu neúčtuje DIDEROT, s.r.o. pri Objednávkach, ktorých hodnota presiahne sumu 49 Eur.

Kupujúci má možnosť uhradiť DIDEROT, s.r.o. Kúpnu cenu dohodnutú v Kúpnej zmluve jedným z nasledujúcich spôsobov platby:

Dobierka (platbou pri prevzatí tovaru u doručovateľa), pri platbe na dobierku pri prevzatí zásielky je účtovaný poplatok 0,90 Eur, záväzok Kupujúceho sa považuje za splnený v momente odovzdania Kúpnej ceny kuriérovi.

Online platba CardPay,  platba kartou online na účet spoločnosti DIDEROT, s.r.o. pred dodaním tovaru s využitím platobných kariet, záväzok Kupujúceho sa považuje za splnený v momente pripísania Kúpnej ceny na účet DIDEROT, s.r.o. alebo odovzdania Kúpnej ceny kuriérovi.

Bankovým prevodom, Kupujúcemu odošle DIDEROT, s.r.o. na ním zadanú e-mailovú adresu potvrdenie Objednávky a po jej vyplatení Kúpnej ceny zašle objednaný tovar aj s faktúrou.

V prípade škôl a inštitúcií vie DIDEROT, s.r.o. na základe dohody doriešiť inviduálne každú požiadavku.

Platba v predajni - Osobný odber priamo v predajni - platba v hotovosti, terminálom, poukážkami, bez poštového poplatku. K objednávkam cez www.diderot.sk, pri ktorých bol vybraný ako spôsob platby Osobný odber v predajni už nie je možné uplatniť dalšie zľavy:  ISIC , ITIC , EURO26 , EGOCARD , SPHERE CARD. Objednávky, ktoré si nepreberie Kupujúci do 5 pracovných dní, môže DIDEROT, s.r.o. zrušiť z dôvodu neprevzatia, ak nebolo dohodnuté inak.

Ku každej zásielke je priložená faktúra - daňový doklad, ktorá zároveň slúži ako záručný list. Ak tento doklad chýba, Kupujúci je povinný čo najskôr informovať DIDEROT, s.r.o. telefonicky alebo na e-mailovú adresu DIDEROT, s.r.o.: info@diderot.sk.

Dodacie lehoty

Pri každom tovare je uvedená dodacia lehota, t.j. doba, za ktorú je tovar pripravený na zaslanie, má orientačný charakter a znamená, do koľkých pracovných dní od uzavretia Kúpnej zmluvy danú zásielku Obchodník odošle, teda odovzdá zásielku doručovateľovi. Pri objednávaní tovaru s rôznou dobou dodania, sa tovar automaticky „počká“, t.j. Objednávka sa odošle až po jej skompletizovaní. Týka sa to najmä, nie však výlučne titulov v maďarskom jazyku, ktoré má Kupujúci možnosť objednania a ktoré nemá Obchodník skladom, ale vie ich pre Kupujúceho zabezpečiť. Všetky tituly, pri ktorých je dodacia lehota 1 - 3 pracovné dni má Obchodník skladom a sú ihned k dispozícii. Určenie dodacej lehoty sa odvíja od skladových zásob Obchodníka a skladových zásob dodávateľov.

V prípade zmeny doby dodania tovaru, kedy sa dodacia lehota môže predĺžiť z dôvodu nesprávneho poskytnutia informácií zo strany dodávateľa pre Obchodníka alebo z akéhokoľvek iného nepredpokladaného dôvodu, bude Kupujúci upovedomený o omeškaní dodania ihneď, ako Obchodník zistí nové informácie o dostupnosti daného tovaru, a to buď telefonicky alebo e-mailom. Akceptovaním týchto VOP Kupujúci súhlasí s predĺžením dodacej lehoty v prípade, ak nie je možné dodať objednaný tovar v dohodnutom termíne.

Ohľadom tovaru, ktorý má uvedený stav „Nedostupné“ je potrebné inoformovať sa u Obchodníka telefonicky prípadne. e-mailom, či je možné tovar doobjednať. Ak nie je možné, aby Obchodník tovar zabezpečil, má Obchodník právo Objednávku stornovať. O tejto situácii následne Obchodník informuje Kupujúceho bez zbytočného odkladu. V prípade, ak už bola Objednávka zaplatená bezhotovostným bankovým prevodom elektronickou platbou, budú finančné prostriedky vrátené Kupujúcemu do 14 dní na bankový účet Kupujúceho, ktorý je povinný oznámiť Obchodníkovi písomne číslo bankového účtu v tvare IBAN, kam mu finančné prostriedky Obchodník vráti.

Alternatívne riešenie sporov, vrátenie tovaru

V prípade, že Kupujúci nie je spokojný s vybavením Objednávky, dodaným tovarom, alebo službami Obchodníka, je oprávnený informovať ho na adrese info@diderot.sk, osobne na adrese predajne Obchodníka alebo telefonicky. Pokiaľ reklamácia nebola vybavená k spokojnosti Kupujúceho, alebo ak sa Kupujúci domnieva, že mohli byť porušené jeho práva, má možnosť riešiť spor mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ktoré upravuje zákon č. 108/2024 Z.z. v znení neskorších predpisov zákon o ochrane spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ (fyzická osoba), ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Obchodníkom, ktorého hodnota presahuje 20 eur, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku.

Záručná doba a reklamácia tovaru

Na tovar predávaný Obchodníkom je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim, ak nie je uvedené inak. V prípade, ak je reklamovaný tovar doručovaný Kupujúcemu doručovateľom, začína záručná doba plynúť od prevzatia tovaru od doručovateľa. Záruka sa nevzťahuje na tovar, ktorý bol mechanicky poškodený alebo bol zničený neodbornou manipuláciou Kupujúceho. Poškodenie tovaru alebo inú reklamáciu je nutné oznámiť do 48 hodín od prevzatia zásielky e-mailom na adresu info@diderot.sk alebo osobne v predajni v pracovných dňoch od 09:00 hod do 16:00 hod, neskoršie oznámená reklamácia zásielky nemusí byť uznaná.

Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru voči Obchodníkovi a reklamáciu oznámi Kupujúci Obchodníkovi na adrese predajne: Tržničné námestie 4810, (budova Trend), P.O.BOX 141, 945 05 Komárno.

Kupujúci je povinný zaslať Obchodníkovi okrem reklamovaného tovaru aj faktúru, ktorá je zároveň záručným listom a je potrebné doložiť aj úplne vyplnený Reklamačný formulár. Reklamačný formulár nájde Kupujúci na internetovej stránke Obchodníka: www.diderot.sk

V prípade chýbajúcich údajov Reklamačného formulára a nedoloženej faktúry nebude možné reklamáciu uznať. V Reklamačnom formulári je Kupujúci povinný presne, jasne a určito popísať reklamované dôvody a skutočnosti, ktoré voči Obchodníkovi v rámci reklamácie uplatňuje. Obchodník o reklamácii rozhodne bez zbytočného odkladu, v čo najkratšom čase, najneskôr však do 30 pracovných dní odo dňa doručenia reklamácie. Záruka sa vzťahuje na vady tovaru zakúpeného u Obchodníka, za ktoré zodpovedá Obchodník a Kupujúci je povinný skontrolovať si tovar bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí.

Obchodník ručí Kupujúcemu za:

  1. dodržanie kúpnej ceny, ktorá bola platná v čase odoslania Objednávky Kupujúcim
  2. dodanie tovaru tak, aby nebol poškodený a v objednanom množstve
  3. zaslanie daňového dokladu

Obchodník nenesie zodpovednosť za prípadné:

  1. oneskorené doručenie tovaru zavinené doručovateľom
  2. oneskorené doručenie tovaru zapríčinené nesprávne udanou adresou Kupujúceho
  3. poškodenie zavinené doručovateľom
  4. zažltnuté strany /pri knihách, ktoré nie sú vyrobené z kvalitného papiera, Obchodník nevie zaručiť farbu papiera, ktorá sa môže pôsobením času zmeniť - zožltnúť/
  5. knihy staršieho roku vydania môžu mať malé chyby krásy, ktoré vznikajú pôsobením času a uskladnením na poličkách.

Obchodník konštatuje skutočnosti, že:

  • Poškodený tovar (tlačové vady, chýbajúce strany) vymení, ak je tovar ešte dostupný a zašle bezplatne hneď po doručení poškodeného tovaru nový tovar (náklady spojené s vrátením tovaru platí Kupujúci, nie Obchodník).

  • Pri reklamácii poškodenej knihy vráti Obchodník do 10 pracovných dní zaplatenú kúpnu cenu v prípade, ak nie je možná výmena a ak už za tovar Kupujúci zaplatil (poštovné platí Kupujúci, nie Obchodník).

  • Nesprávne dodaný tovar Obchodník vymení a zašle bezplatne hneď po doručení nesprávne dodaného tovaru nový tovar.

Ak Kupujúci zistí akýkoľvek rozdiel medzi faktúrou a zakúpeným tovarom (v druhu alebo v množstve), alebo ak Kupujúci neobdržal so zakúpeným tovarom správne vyplnenú faktúru, je povinný ihneď, najneskôr však do 48 hodín po obdržaní zásielky o tejto skutočnosti Obchodníka informovať na e-mailovú adresu Obchodníka info@diderot.sk.

V prípade vady tovaru, ktorú je možné odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne táto vada odstránená. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

Obchdoník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, alebo ak sa vada týka len jeho súčasti, vymeniť danú súčasť. Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť, ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať. Ak ide o poškodený tovar, ktorý sa nedá opraviť, ale vada nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

Ak má Kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy, je na rozhodnutí Kupujúceho, ktoré z týchto práv si uplatní. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť. Kupujúci bude o výsledku reklamácie informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením zaplatenej kúpnej ceny za tovar, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru alebo jej odôvodnené zamietnutie.

Darčekové poukážky

Darčekovú poukážku DIDEROT s. r. o. je možné uplatniť na internetovej stránke Obchodníka: www.diderot.sk alebo v kamennej predajni na adrese: Tržničné námestie 4810, (budova Trend), P.O.BOX 141, 945 05 Komárno. Kupujúci môže pri Objednávke cez uvedenú internetovú stránku Obchodníka použiť pri svojom nákupe viacero darčekových poukážok, pričom hodnota nákupu musí byť vyššia ako je stanovená hodnota použitých darčekových poukážok.

Pri uplatnení darčekovej poukážky v predajni Obchodníka, môže Kupujúci uplatniť aj viac darčekových poukážok naraz počas jedného nákupu. Každá darčeková poukážka má pridelené svoje osobitné číslo, je platná 1 rok odo dňa jej zakúpenia a jej hodnota je uvedená ako suma vrátane DPH. Darčekovú poukážku nie je možné zameniť u Obchodníka za hotovosť. 

V prípade, že si Kupujúci uplatňuje darčekovú poukážku a kúpna cena tovaru je vyššia ako je hodnota darčekovej poukážky, je povinný Kupujúci tento zvyšok sumy doplatiť, a to spôsobom podľa svojho rozhodnutia (pri nákupe cez internet - dobierka alebo online platba, pri nákupe v predajni - hotovosť alebo platobná karta).Ak je celková suma nižšia ako hodnota poukážky, zvyšok hodnoty bez náhrady prepadáva. Ak nie je uvedené inak, darčekovú poukážku je možné použiť iba na kúpu tovaru, nevzťahuje sa na služby, poštovné a iné poplatky. V prípade vrátenia tovaru uhradeného darčekovou poukážkou, je zaplatená suma Kupujúcemu vrátená na ním uvedený bankový účet vo forme IBAN a to bez zbytočného odkladu, pričom uhradené poštovné Kupujúcemu Obchodník nevráti.

INFORMÁCIA

Zľavy na stránke www.diderot.sk sa nevzťahujú na knihy v predajni v kamennom kníhkupectve!

Dohľad

Dohľad nad dodržiavaním povinností zo strany Obchodníka vo veciach ochrany spotrebiteľa v zmysle platnej právnej úpravy Slovenskej republiky vykonáva:

Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia ( ďalej aj len „SOI“)
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
PO BOX 49A, Staničná 9, 950 50 Nitra 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa

Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 01.07.2024.