Thilo Bode
Viete čo kupujete? A čo jete?
Do supermarketov chodíme skoro všetci. Ale medzi vysokými a nízkymi cenami a našej túžbe po dobrých potravinách už neplatí to, čo sme si vždy mysleli. Lebo lacné nie je zlé a drahé nie je dobré. Lebo právny stav v potravinárstve EÚ štátov je priateľský k supermarketom a nepriateľský k spotrebiteľom. Nezrozumiteľné zoznamy zložiek s minimálnou veľkosťou údajov na obaloch potravín, nepriehľadné vyjadrenia o kvalite a chýbajúce informácie nám bránia v tom, aby sme si ako zákazníci mohli celkom slobodne vyberať. Bode nás berie na cestu po supermarkete. A vysvetľuje. Zrozumiteľne, s veľkým množstvom údajov a príkladov. Ovocie, zelenina, mäso, pekárenské výrobky, mliečne produkty a ďalšie. Jeho rady a odporúčania môžu spotrebiteľovi otvoriť oči, ale aj priamo poslúžiť pri nákupe. Nielen v Nemecku, ale aj v celej EÚ, lebo európske predpisy a obmedzenia platia všade rovnako. Aj na Slovensku. Svoje odhalenia a kritiky robí autor cez optiku „veľkej štvorky“ – štyroch najväčších supermarketových reťazcov, ktoré ovládajú 85% celého potravinárskeho trhu: Aldi, Lidl, Rewe, Edeka. Dva reťazce, ktoré kriticky analyzuje, máme aj u nás: Lidl a Billu (dcérska spoločnosť Rewe). Preto sa pri čítaní budeme pohybovať vlastne na „domácom“ ihrisku. Lebo aj my Slováci zveľaďujeme majetok v priam nepredstaviteľnej výške viac ako 38 miliárd eur (v roku 2024) druhého najbohatšieho Nemca – majiteľa Lidla (aj Kauflandu) D. Schwarza. Kniha zaujme všetkých, ktorí chcú byť pri nákupe konečne správne a podrobne informovaní. S praktickými informatívnymi a vysvetľujúcimi textami k najdôležitejším potravinám a všetkým dôležitým faktom pre našu výživu.
Do supermarketov chodíme skoro všetci. Ale medzi vysokými a nízkymi cenami a našej túžbe po dobrých potravinách už neplatí to, čo sme si vždy mysleli. Lebo lacné nie je zlé a drahé nie je dobré. Lebo právny stav v potravinárstve EÚ štátov je priateľský k supermarketom a nepriateľský k spotrebiteľom. Nezrozumiteľné zoznamy zložiek s minimálnou veľkosťou údajov na obaloch potravín, nepriehľadné vyjadrenia o kvalite a chýbajúce informácie nám bránia v tom, aby sme si ako zákazníci mohli celkom slobodne vyberať. Bode nás berie na cestu po supermarkete. A vysvetľuje. Zrozumiteľne, s veľkým množstvom údajov a príkladov. Ovocie, zelenina, mäso, pekárenské výrobky, mliečne produkty a ďalšie. Jeho rady a odporúčania môžu spotrebiteľovi otvoriť oči, ale aj priamo poslúžiť pri nákupe. Nielen v Nemecku, ale aj v celej EÚ, lebo európske predpisy a obmedzenia platia všade rovnako. Aj na Slovensku. Svoje odhalenia a kritiky robí autor cez optiku „veľkej štvorky“ – štyroch najväčších supermarketových reťazcov, ktoré ovládajú 85% celého potravinárskeho trhu: Aldi, Lidl, Rewe, Edeka. Dva reťazce, ktoré kriticky analyzuje, máme aj u nás: Lidl a Billu (dcérska spoločnosť Rewe). Preto sa pri čítaní budeme pohybovať vlastne na „domácom“ ihrisku. Lebo aj my Slováci zveľaďujeme majetok v priam nepredstaviteľnej výške viac ako 38 miliárd eur (v roku 2024) druhého najbohatšieho Nemca – majiteľa Lidla (aj Kauflandu) D. Schwarza. Kniha zaujme všetkých, ktorí chcú byť pri nákupe konečne správne a podrobne informovaní. S praktickými informatívnymi a vysvetľujúcimi textami k najdôležitejším potravinám a všetkým dôležitým faktom pre našu výživu.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | Miroslav Spišiak |
Rok vydania | 2025 |
Počet strán | 230 |
Typ viazania | Paperback |
Hmotnosť (g) | 366 g |
Rozmery (š-v-h) | 235x160 |
EAN | 9788097131487 |
Dodacia doba | online cena - Skladom - 1 pracovný deň |