Marta Herucová
Karol Harmos 1879-1956 Harmos Károly
Popredný predstaviteľ fantazijného umenia a symbolizmu, maliar, kresliar a pedagóg s pôvodným menom Karl Handwerk mal síce svoje korene na Morave, v Sliezsku, Bratislave, Pécsi, Budapešti, ale prevažnú časť svojho života prežil v Komárne. Jeho tvorba uchvacuje postavami bizarného sveta, scenériami fauny a flóry, v ktorých sa odráža labyrint ľudskej duše a existenciálny strach človeka. Oficiálna povojnová garnitúra nejavila o jeho umenie záujem, a tak zostal pre širšiu verejnosť takmer neznámy. Jeho ateliér však bol pre priaznivcov umenia vždy otvorený a často navštevovaný a k jeho žiakom patrili takí významní maliari ako Ernest Zmeták, Géza Szóbel či Michal Staudt. Pohľad na Harmosovu tvorbu, na diela z verejných a najmä súkromných zbierok, bolo možné oprieť o jeho pozostalosť, skicáre, denníky a zápisky, ako aj iné dobové zmienky a priniesť tak svedectvo o výnimočnom zjave stredoeurópskej umeleckej scény. Monografiu pripravila a napísala Marta Herucová – historička umenia, ktorá sa na pôde Slovenskej akadémie vied dlhodobo venuje výskumu umenia devätnásteho a začiatku dvadsiateho storočia. O reprezentatívny dizajn a typografiu knihy sa postaral skvelý dizajnér Marek Kianička. Publikácia je dvojjazyčná, slovensko-maďarská, má 248 strán a jej súčasťou je USB-kľúč s katalógom 2 293 diel.
Popredný predstaviteľ fantazijného umenia a symbolizmu, maliar, kresliar a pedagóg s pôvodným menom Karl Handwerk mal síce svoje korene na Morave, v Sliezsku, Bratislave, Pécsi, Budapešti, ale prevažnú časť svojho života prežil v Komárne. Jeho tvorba uchvacuje postavami bizarného sveta, scenériami fauny a flóry, v ktorých sa odráža labyrint ľudskej duše a existenciálny strach človeka. Oficiálna povojnová garnitúra nejavila o jeho umenie záujem, a tak zostal pre širšiu verejnosť takmer neznámy. Jeho ateliér však bol pre priaznivcov umenia vždy otvorený a často navštevovaný a k jeho žiakom patrili takí významní maliari ako Ernest Zmeták, Géza Szóbel či Michal Staudt. Pohľad na Harmosovu tvorbu, na diela z verejných a najmä súkromných zbierok, bolo možné oprieť o jeho pozostalosť, skicáre, denníky a zápisky, ako aj iné dobové zmienky a priniesť tak svedectvo o výnimočnom zjave stredoeurópskej umeleckej scény. Monografiu pripravila a napísala Marta Herucová – historička umenia, ktorá sa na pôde Slovenskej akadémie vied dlhodobo venuje výskumu umenia devätnásteho a začiatku dvadsiateho storočia. O reprezentatívny dizajn a typografiu knihy sa postaral skvelý dizajnér Marek Kianička. Publikácia je dvojjazyčná, slovensko-maďarská, má 248 strán a jej súčasťou je USB-kľúč s katalógom 2 293 diel.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | Petrus |
Rok vydania | 2024 |
Počet strán | 248 |
Typ viazania | pevná |
Hmotnosť (g) | 1950 g |
Rozmery (š-v-h) | 315x240 |
EAN | 9788082940162 |
Dodacia doba | online cena - Skladom - 1 pracovný deň |