Kamil Zbruž
Bestseller
Bestseller, to je postmoderné vírenie slov a obrazov okolo prázdneho stredu literatúry. Je to vírus ticha, ktorý nás infikuje cez médiá. Programuje nás informáciami, ktoré nepotrebuje-me. Bombarduje nimi naše vnímanie, čím v nás vyvoláva pocit vnútornej prázdnoty. Je to program, ktorý nás má v moci a manipuluje nami ako chce. Vymkol sa nám spod kontroly. Žijeme v jeho svete, ktorý vnímame ako svoj. Názov odľudšťujúceho programu je „Jolifanto Bambla“. Po formálnej stránke je v Bestselleri použitá metóda netvorivého písania, „non-creative writing“, známa tiež ako kopírovanie. Postmoderný Bestseller, to je literatúra v zr-kadle antiliteratúry. Besteseller je DADA z roku 1916, dobrodružne pašované v časovej schránke berberským Prométeom (ideš!), inscenácia básne Hú Balla, happening na tuniskej Sahare, vtip s titulka-mi, reklama na datle, biblický remake básne Huga Béé, cvak cvak cvak cvak fotka z dovolen-ky na facebooku alebo KZ fotokniha, fiktívny autoportrét, barbarská antikniha, apropriácia textu Huga Falla a netvorivé písanie HA HA HA HA HA HA.. Kamil ZBRUŽ sa narodil 17. júna 1964 v Bratislave. Po maturite na Gymnáziu Metodova v Bratislave študoval štyri semestre na Lekárskej fakulte UK v Bratislave (odbor všeobecné lekárstvo) a potom na Filozofickej fakulte UK (odbor slovenský jazyk a literatúra – anglický jazyk a literatúra), tiež štyri semestre. Prešiel rôznymi krátkodobými zamestnaniami: asistent kamery v Slovenskej televízii, knihovník v Technickej knižnici, asistent pri testovaní lámavosti betónu, predavač vianočných kaprov, nočný strážnik v reštaurácii, kurič, ošetrovateľ v domove dôchodcov a iné. Je spoluzakladateľom literárnej skupiny Barbarská generácia (1992). V roku 1994 (krátko po vydaní debutu Spitý imidž) nastúpil na oddelenie kultúry do denníka Smena, odkiaľ po roku a pol prešiel na kultúrne oddelenie denníka Práca, kde praco-val tiež jeden a pol roka. Od roku 1997 je v slobodnom povolaní. Od roku 2012 do roku 2014 bol redaktorom internetového (a neskôr aj printového) magazínu experimentálnej a nekonvenčnej tvorby Kloaka. Za svoju minimalistickú prírodnú lyriku zhrnutú v „zbier-ke“ Deň pri jazere bol nominovaný na najvyššie domáce ocenenie za poéziu Zlatá vlna 2020. Následne do Zlatej Vlny 2021 porota vybrala Graffiti a Graffiti na vlaku(obe 2020). Kamil Zbruž dlhodobo presadzuje nový štýl vizuálnej poézie, ktorý nazýva „nepísanie“.
Bestseller, to je postmoderné vírenie slov a obrazov okolo prázdneho stredu literatúry. Je to vírus ticha, ktorý nás infikuje cez médiá. Programuje nás informáciami, ktoré nepotrebuje-me. Bombarduje nimi naše vnímanie, čím v nás vyvoláva pocit vnútornej prázdnoty. Je to program, ktorý nás má v moci a manipuluje nami ako chce. Vymkol sa nám spod kontroly. Žijeme v jeho svete, ktorý vnímame ako svoj. Názov odľudšťujúceho programu je „Jolifanto Bambla“. Po formálnej stránke je v Bestselleri použitá metóda netvorivého písania, „non-creative writing“, známa tiež ako kopírovanie. Postmoderný Bestseller, to je literatúra v zr-kadle antiliteratúry. Besteseller je DADA z roku 1916, dobrodružne pašované v časovej schránke berberským Prométeom (ideš!), inscenácia básne Hú Balla, happening na tuniskej Sahare, vtip s titulka-mi, reklama na datle, biblický remake básne Huga Béé, cvak cvak cvak cvak fotka z dovolen-ky na facebooku alebo KZ fotokniha, fiktívny autoportrét, barbarská antikniha, apropriácia textu Huga Falla a netvorivé písanie HA HA HA HA HA HA.. Kamil ZBRUŽ sa narodil 17. júna 1964 v Bratislave. Po maturite na Gymnáziu Metodova v Bratislave študoval štyri semestre na Lekárskej fakulte UK v Bratislave (odbor všeobecné lekárstvo) a potom na Filozofickej fakulte UK (odbor slovenský jazyk a literatúra – anglický jazyk a literatúra), tiež štyri semestre. Prešiel rôznymi krátkodobými zamestnaniami: asistent kamery v Slovenskej televízii, knihovník v Technickej knižnici, asistent pri testovaní lámavosti betónu, predavač vianočných kaprov, nočný strážnik v reštaurácii, kurič, ošetrovateľ v domove dôchodcov a iné. Je spoluzakladateľom literárnej skupiny Barbarská generácia (1992). V roku 1994 (krátko po vydaní debutu Spitý imidž) nastúpil na oddelenie kultúry do denníka Smena, odkiaľ po roku a pol prešiel na kultúrne oddelenie denníka Práca, kde praco-val tiež jeden a pol roka. Od roku 1997 je v slobodnom povolaní. Od roku 2012 do roku 2014 bol redaktorom internetového (a neskôr aj printového) magazínu experimentálnej a nekonvenčnej tvorby Kloaka. Za svoju minimalistickú prírodnú lyriku zhrnutú v „zbier-ke“ Deň pri jazere bol nominovaný na najvyššie domáce ocenenie za poéziu Zlatá vlna 2020. Následne do Zlatej Vlny 2021 porota vybrala Graffiti a Graffiti na vlaku(obe 2020). Kamil Zbruž dlhodobo presadzuje nový štýl vizuálnej poézie, ktorý nazýva „nepísanie“.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | Vlna |
Rok vydania | 2024 |
Počet strán | 28 |
Typ viazania | brožovaná |
Hmotnosť (g) | 68 g |
Rozmery (š-v-h) | 210x158 |
EAN | 9788069105003 |
Dodacia doba | nedostupné |