Juraj Čarný
Strategies of Success/Stratégie úspechu - Slovenské umenie v zbierkach zahraničných múzeí
Obrazová publikácia o súčasnom výtvarnom umení Ako sa stať slávnym umelcom a vystavovať vo svetových galériách a múzeách? Túto otázku si možno položí každý, kto sa venuje výtvarnému alebo vizuálnemu umeniu. Ak ste z malej krajiny, akou je Slovensko, je oveľa ťažšie presadiť sa v medzinárodnej konkurencii. No nie je to nemožné. Kniha Strategies of Success/Stratégie úspechu je obrazovou publikáciou, ktorá mapuje kariéry ôsmych slovenských umelcov nastupujúcich na výtvarnú scénu od 60. rokov 20. storočia do súčasnosti, ktorým sa to podarilo. Popisuje ich prítomnosť na významných medzinárodných výstavách, bienále, veľtrhoch umenia, v odborných periodikách, ako aj spoluprácu s komerčnými galériami a kurátormi. Kniha slovenského kurátora a galeristu Juraja Čarného popisuje procesy a stratégie, ktorými umelci zaujali pozornosť zahraničných múzeí natoľko, že ich umelecké diela zakúpili do svojich zbierok. Povedomie o úspechoch slovenských autorov v zahranicˇí je stále nízke. Kniha Strategies of Success/Stratégie úspechu môže pomôcť mladým umelcom, ale aj ľuďom, ktorých umenie zaujíma, zorientovať sa na medzinárodnej umeleckej scéne a pochopiť, aké cesty vedú k medzinárodnému úspechu. Grafická úprava knih: Stano Masár Juraj Čarný je zakladateľom a lídrom viacerých významných lokálnych aj medzinárodných projektov, organizoval desiatky konferencii a kongresov, kurátorsky a organizačne pripravil viac ako 250 výstav. Založil galériu SPACE, Kunsthalle Bratislava, Potulnú galériu, Múzeum Otisa Lauberta, Art Academy, bol prezidentom Slovenskej sekcie medzinárodnej asociácie kritikov AICA a viceprezidentom AICA International. Aktuálne vedie Curatorial Studies Institute, kritický štvrťročník o súčasnom umení JAZDEC a pedagogicky pôsobí na VŠVU v Bratislave. Je aktívny ako pedagóg, kritik, kurátor a kultúrny manažér, zameriava sa na vzdelávacie projekty, medzinárodnú spoluprácu a networking.
Obrazová publikácia o súčasnom výtvarnom umení Ako sa stať slávnym umelcom a vystavovať vo svetových galériách a múzeách? Túto otázku si možno položí každý, kto sa venuje výtvarnému alebo vizuálnemu umeniu. Ak ste z malej krajiny, akou je Slovensko, je oveľa ťažšie presadiť sa v medzinárodnej konkurencii. No nie je to nemožné. Kniha Strategies of Success/Stratégie úspechu je obrazovou publikáciou, ktorá mapuje kariéry ôsmych slovenských umelcov nastupujúcich na výtvarnú scénu od 60. rokov 20. storočia do súčasnosti, ktorým sa to podarilo. Popisuje ich prítomnosť na významných medzinárodných výstavách, bienále, veľtrhoch umenia, v odborných periodikách, ako aj spoluprácu s komerčnými galériami a kurátormi. Kniha slovenského kurátora a galeristu Juraja Čarného popisuje procesy a stratégie, ktorými umelci zaujali pozornosť zahraničných múzeí natoľko, že ich umelecké diela zakúpili do svojich zbierok. Povedomie o úspechoch slovenských autorov v zahranicˇí je stále nízke. Kniha Strategies of Success/Stratégie úspechu môže pomôcť mladým umelcom, ale aj ľuďom, ktorých umenie zaujíma, zorientovať sa na medzinárodnej umeleckej scéne a pochopiť, aké cesty vedú k medzinárodnému úspechu. Grafická úprava knih: Stano Masár Juraj Čarný je zakladateľom a lídrom viacerých významných lokálnych aj medzinárodných projektov, organizoval desiatky konferencii a kongresov, kurátorsky a organizačne pripravil viac ako 250 výstav. Založil galériu SPACE, Kunsthalle Bratislava, Potulnú galériu, Múzeum Otisa Lauberta, Art Academy, bol prezidentom Slovenskej sekcie medzinárodnej asociácie kritikov AICA a viceprezidentom AICA International. Aktuálne vedie Curatorial Studies Institute, kritický štvrťročník o súčasnom umení JAZDEC a pedagogicky pôsobí na VŠVU v Bratislave. Je aktívny ako pedagóg, kritik, kurátor a kultúrny manažér, zameriava sa na vzdelávacie projekty, medzinárodnú spoluprácu a networking.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem |
Rok vydania | 2024 |
Počet strán | 152 |
Typ viazania | Knihy viazané |
Hmotnosť (g) | 624 g |
Rozmery (š-v-h) | 260x197 |
EAN | 9788075613523 |
Dodacia doba | online cena - Skladom - 1 pracovný deň |