Zuzana Danišková

Socio - humanitné poznávanie v predprimárnom a v primárnom vzdelávaní

Publikácia venuje pozornosť vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť, ktorá je prítomná v kurikule predprimárneho aj primárneho vzdelávania. V primárnom vzdelávaní ju reprezentujú v súčasne platnej legislatíve dva vyučovacie predmety, ktoré si delia priestor v prvých dvoch a druhých dvoch rokoch štvorročného vzdelávacieho cyklu ISCED 1. Tieto vyučovacie predmety sa etablovali v istých dobových podmienkach a v určitej kultúrnej tradícii, ale otázkou zostáva to, či je táto tradičná podoba naďalej žiaduca a udržateľná. Sme svedkami spoločenských a ekonomických zmien, doba rovnako prináša viaceré didaktické inovácie – tento meniaci sa kontext by mal byť istým spôsobom reflektovaný aj v oblasti Človek a spoločnosť. Analýzy a úvahy o prvouke a vlastivede sa týkajú nielen problémov, s ktorými tieto vyučovacie predmety „zápasia“ takmer od času, keď sa stali súčasťou školských predmetov, ale najmä ich didaktickej stránky. Autorka sumarizuje a navrhuje metódy a efektívne postupy, ktoré by sa mali využívať pri sprostredkúvaní kľúčových konceptov socio-humanitného poznávania dieťaťu v primárnom vzdelávaní.

Publikácia venuje pozornosť vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť, ktorá je prítomná v kurikule predprimárneho aj primárneho vzdelávania. V primárnom vzdelávaní ju reprezentujú v súčasne platnej legislatíve dva vyučovacie predmety, ktoré si delia priestor v prvých dvoch a druhých dvoch rokoch štvorročného vzdelávacieho cyklu ISCED 1. Tieto vyučovacie predmety sa etablovali v istých dobových podmienkach a v určitej kultúrnej tradícii, ale otázkou zostáva to, či je táto tradičná podoba naďalej žiaduca a udržateľná. Sme svedkami spoločenských a ekonomických zmien, doba rovnako prináša viaceré didaktické inovácie – tento meniaci sa kontext by mal byť istým spôsobom reflektovaný aj v oblasti Človek a spoločnosť. Analýzy a úvahy o prvouke a vlastivede sa týkajú nielen problémov, s ktorými tieto vyučovacie predmety „zápasia“ takmer od času, keď sa stali súčasťou školských predmetov, ale najmä ich didaktickej stránky. Autorka sumarizuje a navrhuje metódy a efektívne postupy, ktoré by sa mali využívať pri sprostredkúvaní kľúčových konceptov socio-humanitného poznávania dieťaťu v primárnom vzdelávaní.

Jazyk slovenský
Vydavateľ TU - Pedagogická fakulta
Rok vydania 2023
Počet strán 200
Typ viazania pevná
Hmotnosť (g) 178 g
Rozmery (š-v-h) 190x110
EAN 9788056806005
Dodacia doba nedostupné


Dalšie obľúbené tituly z kategórie:


Leto na tanieri  - Recepty plné slnka a vôní
-9%
TANJA DUSY
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
16,95 €
15,43 €
Na zimu zatvorené
-9%
Jorn Lier Horst
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
14,95 €
13,61 €
Hviezdne hodiny ľudstva
-9%
Stefan Zweig
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
18,90 €
17,20 €
Kroniky Narnie set
-9%
Clive Staples Lewis
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
44,90 €
40,86 €
Ukrajinský podvod
-9%
Michael R. Caputo
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
22,10 €
20,12 €
Mimi a Líza: Tmy sa nemusíš báť
-9%
Katarína Kerekesová, Katarína Moláková
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
9,95 €
9,06 €
Obrázky z prešporského geta
-9%
Kolektív
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
8,93 €
8,13 €
Šum - Chyba v ľudskom úsudku
-9%
Daniel Kahneman, Olivier Sibony
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
29,90 €
27,21 €