Erika Novotná

Výchova mimo vyučovania

Výchova mimo vyučovania - Riadenie edukačného procesu v školských zariadeniach (2023) je vysokoškolská učebnica určená študentom na pedagogických fakultách, študentom učiteľských smerov a aprobácií, vychovávateľom, cvičným pedagógom, metodikom, účastníkom a učiteľom profesijného rozvoja a širokej verejnosti. Učebnica ponúka alternatívu výchovno-vzdelávacej práce vo výchove mimo vyučovania, ktorá reflektuje aktuálnu legislatívu, pedagogickú dokumentáciu a trendy v oblasti výchovy a vzdelávania. Publikácia je výsledkom dlhodobej pedagogickej, výskumnej a publikačnej činnosti autorky v uvedenej oblasti pedagogických vied. Zámerom publikácie je prezentovať sumarizujúce a aktualizované informácie z oblasti legislatívy, metodických usmernení, pedagogickej dokumentácie a riadenia výchovno-vzdelávacieho procesu vo vzťahu k školskému výchovno-vzdelávaciemu zariadeniu – školskému klubu detí. Veríme, že publikácia bude inšpiratívnou a mobilizujúcou k presadzovaniu inovácií a zmien, ktoré sú v oblasti práce s deťmi a mládežou v školských výchovno-vzdelávacích zariadeniach nevyhnuté. Učebnica je interaktívna a má päť kapitol, v rámci ktorých autorka venuje pozornosť teoretickým a koncepčným východiskám pre výchovu mimo vyučovania. Diskutované sú časté legislatívne zmeny vo vzťahu k školským výchovno-vzdelávacím zariadeniam, s úzkym zameraním na školský klub detí i problematika riadenia a organizácie výchovno-vzdelávacej práce v školskom klube detí. Ďalšia časť učebnice je venovaná obsahovej dimenzii výchovy mimo vyučovania, ktorú reprezentujú tematické oblasti výchovy. Čitateľom autorka ponúka deskripciu súčasne platných i nových tematických oblastí výchovy, definovaných v štátnych výchovných programoch. Prezentované sú rôzne pohľady na riadenie výchovno-vzdelávacieho procesu v školskom klube detí – ako plánovať, realizovať i vyhodnocovať výchovno-vzdelávací proces. Téma hodnotenia a sebahodnotenia dieťaťa vo výchove mimo vyučovania a problematika odmeňovania a chválenia vo výchovno-vzdelávacom procese, je spracovaná optikou modernej pedagogiky a rešpektujúcej výchovy. Záver učebnice je venovaný modernému ponímaniu školských klubov detí a apelu na nutnosť reflektovania záujmov a potrieb súčasných detí, pretože sú generáciou, ktorá sa narodila a žije v diametrálne odlišnom svete ako ich rodičia či pedagógovia. Z posudku recenzenta: Interaktívnosť učebnice autorka dosiahla implikovaním QR kódov, prostredníctvom ktorých sú dokumenty, na ktoré sa autorka v učebnici odvoláva čitateľom rýchlo dostupné. Pozitívum učebnice je aj to, že na začiatku každej kapitoly je stručný prehľad kľúčových informácií, ktoré kapitola obsahuje, čím sa v relatívne rozsiahlej práci významne uľahčí orientácia čitateľa v texte a práve táto skutočnosť umožňuje používať kapitoly ako samostatné celky bez toho, aby sa obsah atomizoval do niekoľkých dielov publikácie. Čo je ešte potrebné vyzdvihnúť sú zadania a úlohy na konci každej kapitoly. Autorka k ich koncipovaniu pristupovala s deklarovaným zámerom rozvíjať kompetencie študentov príslušného študijného programu. Zadanie a úlohy sú orientované na rozvoj analytického a kritického myslenia študentov a na rozvíjanie ich spôsobilosti prepájať teóriu s praxou. (Prof. PaedDr. Štefan Porubský, PhD.)

Výchova mimo vyučovania - Riadenie edukačného procesu v školských zariadeniach (2023) je vysokoškolská učebnica určená študentom na pedagogických fakultách, študentom učiteľských smerov a aprobácií, vychovávateľom, cvičným pedagógom, metodikom, účastníkom a učiteľom profesijného rozvoja a širokej verejnosti. Učebnica ponúka alternatívu výchovno-vzdelávacej práce vo výchove mimo vyučovania, ktorá reflektuje aktuálnu legislatívu, pedagogickú dokumentáciu a trendy v oblasti výchovy a vzdelávania. Publikácia je výsledkom dlhodobej pedagogickej, výskumnej a publikačnej činnosti autorky v uvedenej oblasti pedagogických vied. Zámerom publikácie je prezentovať sumarizujúce a aktualizované informácie z oblasti legislatívy, metodických usmernení, pedagogickej dokumentácie a riadenia výchovno-vzdelávacieho procesu vo vzťahu k školskému výchovno-vzdelávaciemu zariadeniu – školskému klubu detí. Veríme, že publikácia bude inšpiratívnou a mobilizujúcou k presadzovaniu inovácií a zmien, ktoré sú v oblasti práce s deťmi a mládežou v školských výchovno-vzdelávacích zariadeniach nevyhnuté. Učebnica je interaktívna a má päť kapitol, v rámci ktorých autorka venuje pozornosť teoretickým a koncepčným východiskám pre výchovu mimo vyučovania. Diskutované sú časté legislatívne zmeny vo vzťahu k školským výchovno-vzdelávacím zariadeniam, s úzkym zameraním na školský klub detí i problematika riadenia a organizácie výchovno-vzdelávacej práce v školskom klube detí. Ďalšia časť učebnice je venovaná obsahovej dimenzii výchovy mimo vyučovania, ktorú reprezentujú tematické oblasti výchovy. Čitateľom autorka ponúka deskripciu súčasne platných i nových tematických oblastí výchovy, definovaných v štátnych výchovných programoch. Prezentované sú rôzne pohľady na riadenie výchovno-vzdelávacieho procesu v školskom klube detí – ako plánovať, realizovať i vyhodnocovať výchovno-vzdelávací proces. Téma hodnotenia a sebahodnotenia dieťaťa vo výchove mimo vyučovania a problematika odmeňovania a chválenia vo výchovno-vzdelávacom procese, je spracovaná optikou modernej pedagogiky a rešpektujúcej výchovy. Záver učebnice je venovaný modernému ponímaniu školských klubov detí a apelu na nutnosť reflektovania záujmov a potrieb súčasných detí, pretože sú generáciou, ktorá sa narodila a žije v diametrálne odlišnom svete ako ich rodičia či pedagógovia. Z posudku recenzenta: Interaktívnosť učebnice autorka dosiahla implikovaním QR kódov, prostredníctvom ktorých sú dokumenty, na ktoré sa autorka v učebnici odvoláva čitateľom rýchlo dostupné. Pozitívum učebnice je aj to, že na začiatku každej kapitoly je stručný prehľad kľúčových informácií, ktoré kapitola obsahuje, čím sa v relatívne rozsiahlej práci významne uľahčí orientácia čitateľa v texte a práve táto skutočnosť umožňuje používať kapitoly ako samostatné celky bez toho, aby sa obsah atomizoval do niekoľkých dielov publikácie. Čo je ešte potrebné vyzdvihnúť sú zadania a úlohy na konci každej kapitoly. Autorka k ich koncipovaniu pristupovala s deklarovaným zámerom rozvíjať kompetencie študentov príslušného študijného programu. Zadanie a úlohy sú orientované na rozvoj analytického a kritického myslenia študentov a na rozvíjanie ich spôsobilosti prepájať teóriu s praxou. (Prof. PaedDr. Štefan Porubský, PhD.)

Jazyk slovenský
Vydavateľ Rokus
Rok vydania 2023
Počet strán 232
Typ viazania brožovaná
Hmotnosť (g) 438 g
Rozmery (š-v-h) 240x170
EAN 9788082380180
Dodacia doba nedostupné


Dalšie obľúbené tituly z kategórie:


Vianočná farma
-9%
B. K. Borison
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
19,99 €
18,20 €
Vampirina - Kniha s prekvapením
-9%
kolektiv
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
9,99 €
9,10 €
Slnečná sústava
-9%
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
5,99 €
5,46 €
Ruský jazyk pre 6. ročník ZŚ + Pracovný zošit
-9%
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
4,00 €
3,64 €
Poradca 7-8/2024 – Zákon o dani z príjmov s komentárom
-9%
Miroslava Brnová, Michaela Vidová
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
18,00 €
16,38 €
Bager - Knižka s magnetkami
Paul Dronsfield
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
9,99 €
Kráľovstvo
-9%
Jo Nesbo
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
19,90 €
18,11 €
Úloha otca
-9%
Ivan Štúr
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
14,90 €
13,56 €