Katarína Žiaková, Kolektív autorov
Ošetrovateľstvo – teória a vedecký výskum - 2. prepracované vydanie
Vážení čitatelia, dostáva sa vám do rúk druhé, prepracované vydanie vysokoškolskej učebnice zameranej na vedeckú prípravu v odbore ošetrovateľstvo. Určená je hlavne študentom ošetrovateľstva v pregraduálnom, postgraduálnom a špecializačnom štúdiu, pedagógom, ale aj sestrám z praxe, ktoré majú záujem o túto problematiku. Prepracovanie a doplnenie textu bolo motivované výrazným rozvojom ošetrovateľstva a viacročnou prácou autorského kolektívu, ktorý sa podieľa na profesionálnej príprave sestier, vedení záverečných prác a na realizácii výskumných projektov. Učebnica je rozdelená do kapitol a podkapitol, ktorých obsahom sú jednotlivé problémy ošetrovateľského výskumu. V úvodných častiach je spracovaná problematika ošetrovateľstva ako vednej disciplíny v kontexte súčasnej vedy. Ďalšie kapitoly sú venované výskumnému procesu a jeho jednotlivým fázam vrátane práce s literatúrou a inými dokumentmi. Konkrétne ide o prípravu projektu, formulovanie výskumného problému a hypotéz, stanovenie výskumnej vzorky, špecifické metódy zberu empirických údajov a metódy ich vyhodnotenia. Okrem kvantitatívneho prístupu k riešeniu výskumných problémov učebnica ponúka i základy kvalitatívneho prístupu používaného v ošetrovateľskom výskume. Zahrnuté sú v nej aj etické problémy spojené s realizáciou výskumu, ďalej problematika publikovania a prezentácie výskumných výsledkov. Záverečná kapitola je venovaná ošetrovateľstvu založenom na dôkazoch, ktoré umožňuje implementáciu výsledkov výskumu do klinickej praxe. Takto členená vysokoškolská učebnica podáva komplexnejší pohľad na výskumnú činnosť a v neposlednom rade môže byť praktickou pomôckou pri tvorbe záverečných prác.
Vážení čitatelia, dostáva sa vám do rúk druhé, prepracované vydanie vysokoškolskej učebnice zameranej na vedeckú prípravu v odbore ošetrovateľstvo. Určená je hlavne študentom ošetrovateľstva v pregraduálnom, postgraduálnom a špecializačnom štúdiu, pedagógom, ale aj sestrám z praxe, ktoré majú záujem o túto problematiku. Prepracovanie a doplnenie textu bolo motivované výrazným rozvojom ošetrovateľstva a viacročnou prácou autorského kolektívu, ktorý sa podieľa na profesionálnej príprave sestier, vedení záverečných prác a na realizácii výskumných projektov. Učebnica je rozdelená do kapitol a podkapitol, ktorých obsahom sú jednotlivé problémy ošetrovateľského výskumu. V úvodných častiach je spracovaná problematika ošetrovateľstva ako vednej disciplíny v kontexte súčasnej vedy. Ďalšie kapitoly sú venované výskumnému procesu a jeho jednotlivým fázam vrátane práce s literatúrou a inými dokumentmi. Konkrétne ide o prípravu projektu, formulovanie výskumného problému a hypotéz, stanovenie výskumnej vzorky, špecifické metódy zberu empirických údajov a metódy ich vyhodnotenia. Okrem kvantitatívneho prístupu k riešeniu výskumných problémov učebnica ponúka i základy kvalitatívneho prístupu používaného v ošetrovateľskom výskume. Zahrnuté sú v nej aj etické problémy spojené s realizáciou výskumu, ďalej problematika publikovania a prezentácie výskumných výsledkov. Záverečná kapitola je venovaná ošetrovateľstvu založenom na dôkazoch, ktoré umožňuje implementáciu výsledkov výskumu do klinickej praxe. Takto členená vysokoškolská učebnica podáva komplexnejší pohľad na výskumnú činnosť a v neposlednom rade môže byť praktickou pomôckou pri tvorbe záverečných prác.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | Osveta |
Rok vydania | 2009 |
Počet strán | 323 |
Typ viazania | brožovaná |
Hmotnosť (g) | 420 g |
Rozmery (š-v-h) | 205x145 |
EAN | 9788080633042 |
Dodacia doba | nedostupné |