Milada Caltíková, kolektiv
Nový Slovenský jazyk pre stredné školy 4 - Zošit pre študenta - Pracovný zošit
Sme schopní primerane komunikovať? Čítame vždy s porozumením? Čítame kriticky masmédiá, vedecký text? Dokážeme správne argumentovať? Postrehneme významové odtienky? Pomáha nám gramatika v presnom vyjadrovaní? Vieme zrozumiteľne prečítať text? Presvedčíme ostatných o svojej pravde? Vieme vytvoriť zrozumiteľný text? Sformulujeme rýchlo primeranú reakciu? Dokážeme ohodnotiť kvalitu textu? Sme schopní si vybrať vhodnú a kvalitnú informáciu? Môže byť reč prameňom nedorozumení? NOVÝ Slovenský jazyk pre stredné školy je prostriedkom, ako zvládnuť nároky na komunikáciu v 21. storočí: 1. Uplatňuje nové didaktické prístupy (konštruktivizmus) – riešenie úloh a problémových situácií sa stáva podstatou učenia sa. 2. Je aktualizovaný na základe súčasných trendov vo vedách o jazyku. 3. Prináša aktuálne jazykové prejavy z rôznych komunikačných sfér. 4. Ponúka množstvo podnetných príkladov na pochopenie a praktické využitie jazykového učiva. 5. Ukazuje praktické uplatnenie rozličných slohových útvarov v bežnom živote. 6. Prehľadne pristupuje ku konkretizácii obsahových a kompetenčných požiadaviek iŠVP. 7. Zohľadňuje požiadavky iŠVP, súčasnej maturitnej skúšky, ale aj požiadavky komunikácie spoločnosti v 21. storočí. Súbor NOVÝ Slovenský jazyk pre stredné školy pre jeden ročník tvorí: a. Učebnica b. Zošit pre študenta c. Zošit pre učiteľa Zošit pre študenta: Zošit je neoddeliteľnou súčasťou učebnice a je prvým svojho druhu pre stredné školy. Pripravenými a premyslenými úlohami šetrí učiteľovi čas na prípravu. Má ambíciu nahradiť poznámkový zošit. Obsahuje vyvodzovacie, precvičovacie, aplikačné, tvorivé i problémové úlohy, napr. aj s dvoma/žiadnym riešením. Spája jazykové prostriedky (fonetiku, lexikológiu, morfológiu, syntax) s praktickou a efektívnou komunikáciou (štylistikou). Úlohy problematizujú učivo učebnice, prinášajú rôzne komunikačné situácie, varianty preberaných útvarov (reálne – nedokonalé, nevhodné, neprimerané, zavádzajúce a pod.) a nútia žiaka aplikovať poznatky v novom kontexte. Predostiera aj rôzne paradoxné situácie z praktickej komunikácie. Učiteľovi to prináša obraz, či žiak učivu rozumie. Novinkami sú úlohy na dôslednú prípravu na školské písomné práce, testy na nácvik na externú maturitu, rôzne typy jazykových produktov, napr. videá, zvukové nahrávky… Úlohy zďaleka nevyčerpávajú potenciál ukážok a komunikačných prostriedkov. Autori predpokladajú schopnosť učiteľa tvorivo pracovať s ponúknutým materiálom. Zameranie úloh: – porozumenie textu (súvislého, nesúvislého, ikonického) na viacerých úrovniach: reprodukcia, vysvetlenie, analýza, zdôvodnenie, porovnávanie, hodnotenie – tvorba textu, navrhnutie riešenia a posudzovanie; – kombinovanie jazykových prostriedkov v komunikačnej praxi; – argumentácia; – zameranie na psychomotorickú a afektívnu doménu; – práca s externými zdrojmi; – korigovanie neprimeraných slohových útvarov; – precvičovanie základných komunikačných zručností (pravopis, typografia, gramatika); – otvorené a uzavreté úlohy; – úlohy bez riešení i s viacerými riešeniami zohľadňujúcimi konkrétnu komunikačnú situáciu; – testy pripravujúce na externú maturitu. Obsah: Vstupný test Verejná komunikácia Rečnícky štýl Ako vytvoriť dobrý rečnícky prejav Rétorika v dejinách Príležitostné útvary rečníckeho štýlu Informačné a náučné útvary rečníckeho štýlu Presviedčacie a agitačné útvary rečníckeho štýlu Otestujte sa 1 Jazyk a slovenský jazyk Jazyk. Prirodzený jazyk Písmo Indoeurópske jazyky. Slovanské jazyky. Internacionalizácia Jazyky národnostných menšín Formy slovenského jazyka Sociálne nárečia Teritoriálne nárečia Vývin slovenského jazyka 1: predspisovné obdobie Vývin slovenského jazyka 2: spisovné obdobie Jazyková kultúra Jazyk a cenzúra Otestujte sa 2 Školská písomná práca I Školská písomná práca II Maturitná skúška: Ako napísať dobrý sloh?
Sme schopní primerane komunikovať? Čítame vždy s porozumením? Čítame kriticky masmédiá, vedecký text? Dokážeme správne argumentovať? Postrehneme významové odtienky? Pomáha nám gramatika v presnom vyjadrovaní? Vieme zrozumiteľne prečítať text? Presvedčíme ostatných o svojej pravde? Vieme vytvoriť zrozumiteľný text? Sformulujeme rýchlo primeranú reakciu? Dokážeme ohodnotiť kvalitu textu? Sme schopní si vybrať vhodnú a kvalitnú informáciu? Môže byť reč prameňom nedorozumení? NOVÝ Slovenský jazyk pre stredné školy je prostriedkom, ako zvládnuť nároky na komunikáciu v 21. storočí: 1. Uplatňuje nové didaktické prístupy (konštruktivizmus) – riešenie úloh a problémových situácií sa stáva podstatou učenia sa. 2. Je aktualizovaný na základe súčasných trendov vo vedách o jazyku. 3. Prináša aktuálne jazykové prejavy z rôznych komunikačných sfér. 4. Ponúka množstvo podnetných príkladov na pochopenie a praktické využitie jazykového učiva. 5. Ukazuje praktické uplatnenie rozličných slohových útvarov v bežnom živote. 6. Prehľadne pristupuje ku konkretizácii obsahových a kompetenčných požiadaviek iŠVP. 7. Zohľadňuje požiadavky iŠVP, súčasnej maturitnej skúšky, ale aj požiadavky komunikácie spoločnosti v 21. storočí. Súbor NOVÝ Slovenský jazyk pre stredné školy pre jeden ročník tvorí: a. Učebnica b. Zošit pre študenta c. Zošit pre učiteľa Zošit pre študenta: Zošit je neoddeliteľnou súčasťou učebnice a je prvým svojho druhu pre stredné školy. Pripravenými a premyslenými úlohami šetrí učiteľovi čas na prípravu. Má ambíciu nahradiť poznámkový zošit. Obsahuje vyvodzovacie, precvičovacie, aplikačné, tvorivé i problémové úlohy, napr. aj s dvoma/žiadnym riešením. Spája jazykové prostriedky (fonetiku, lexikológiu, morfológiu, syntax) s praktickou a efektívnou komunikáciou (štylistikou). Úlohy problematizujú učivo učebnice, prinášajú rôzne komunikačné situácie, varianty preberaných útvarov (reálne – nedokonalé, nevhodné, neprimerané, zavádzajúce a pod.) a nútia žiaka aplikovať poznatky v novom kontexte. Predostiera aj rôzne paradoxné situácie z praktickej komunikácie. Učiteľovi to prináša obraz, či žiak učivu rozumie. Novinkami sú úlohy na dôslednú prípravu na školské písomné práce, testy na nácvik na externú maturitu, rôzne typy jazykových produktov, napr. videá, zvukové nahrávky… Úlohy zďaleka nevyčerpávajú potenciál ukážok a komunikačných prostriedkov. Autori predpokladajú schopnosť učiteľa tvorivo pracovať s ponúknutým materiálom. Zameranie úloh: – porozumenie textu (súvislého, nesúvislého, ikonického) na viacerých úrovniach: reprodukcia, vysvetlenie, analýza, zdôvodnenie, porovnávanie, hodnotenie – tvorba textu, navrhnutie riešenia a posudzovanie; – kombinovanie jazykových prostriedkov v komunikačnej praxi; – argumentácia; – zameranie na psychomotorickú a afektívnu doménu; – práca s externými zdrojmi; – korigovanie neprimeraných slohových útvarov; – precvičovanie základných komunikačných zručností (pravopis, typografia, gramatika); – otvorené a uzavreté úlohy; – úlohy bez riešení i s viacerými riešeniami zohľadňujúcimi konkrétnu komunikačnú situáciu; – testy pripravujúce na externú maturitu. Obsah: Vstupný test Verejná komunikácia Rečnícky štýl Ako vytvoriť dobrý rečnícky prejav Rétorika v dejinách Príležitostné útvary rečníckeho štýlu Informačné a náučné útvary rečníckeho štýlu Presviedčacie a agitačné útvary rečníckeho štýlu Otestujte sa 1 Jazyk a slovenský jazyk Jazyk. Prirodzený jazyk Písmo Indoeurópske jazyky. Slovanské jazyky. Internacionalizácia Jazyky národnostných menšín Formy slovenského jazyka Sociálne nárečia Teritoriálne nárečia Vývin slovenského jazyka 1: predspisovné obdobie Vývin slovenského jazyka 2: spisovné obdobie Jazyková kultúra Jazyk a cenzúra Otestujte sa 2 Školská písomná práca I Školská písomná práca II Maturitná skúška: Ako napísať dobrý sloh?
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | Orbis Pictus Istropolitana |
Rok vydania | 2023 |
Počet strán | 88 |
Typ viazania | brožovaná |
Hmotnosť (g) | 251 g |
Rozmery (š-v-h) | 297x210 |
EAN | 9788081209635 |
Dodacia doba | nedostupné |