Šlabikár šťastia 3. - Dospelí deťom, deti svetu
Tretí diel Šlabikára šťastia nie je určený iba pre rodičov, ktorí hľadajú spôsob, akou formou dať svojim potomkom to najlepšie, ale aj pre duše, ktoré chcú pochopiť, prečo sú v nich strachy, konajú ako konajú, či sa im v niečom nedarí. Kľúč k bôľom dneška sa totiž nachádza v detstve, v spôsobe, ako k nám bolo pristupované, čo sme videli, cítili a zažili od momentu splodenia až po dospievanie. Kto učí, učí sa. Ďakujme za deti, nie sú samozrejmosťou, ale darom. Prišli más liečiť a ukazovať nám, kde máme zápal. Psychologický prieskum ukázal, že iba desať percent ľudí sa v detstve môže rozvíjať slobodne a bez utláčania. Na jednu pochvalu pripadá až desať pokarhaní alebo dokonca trestov. Následkom týchto raných frustrácií, duševných poranení a sklamaní sme menej istí, bojazlivejší, plní strachov. Je to záležitosť zle určenej vlastnej ceny. Takýmto ľuďom chýba sebavedomie, vnútorná vyrovnanosť, predpoklad umenia byť šťastný. Autor o knihe: Čo je v našich rodičoch, takí sme aj my. Ak sa neočistíme od negatívnych rodových dlhov, preberú to aj naše deti. Nalepia sa na ne nevyriešené chybné programy a energiu berúce modely správania. Neexistuje dieťa, ktoré by sa sem nenarodilo múdre, vnímavé, veselé, plné energie, intuitívne, nonstop žijúce v prítomnom okamžiku, nepripútané, šťastné, božské, teda s vlastnosťami osvietených ľudí. No ak sa ma spýtate, kedy som naposledy stretol permanentne šťastného dospelého, budem dlho premýšľať... Beriem teda výchovu detí ako obojstranne učenie sa – inšpirovať sa deťmi k návratu k Sebe, svojej prirodzenosti, svojmu srdcu, ktoré je spojením s Láskou. Na druhej strane je pre mňa výchova detí snaha zahŕňať deti bezpodmienečnou láskou a určovať im hranice s rešpektom voči nim, bez nadradeného prístupu, aby v dospelosti cítili a vnímali potreby iných. Proste dať im to najlepšie zo seba. Vybraté z obsahu: I. Niet dieťaťa, ktoré by sa nenarodilo osvietené Deti vidia v kameňoch diamanty, dospelí v diamantoch kamene Nonstop v prítomnom okamihu Plní energie Sedliacky rozum Vnímavosť Múdrosť Úprimnosť Kreativita a fantázia Cit pre „krásu“ Nepripútanosť Smrť z pohľadu dieťaťa a dospelého II. Slepí kričia, že vidia. A keď uzrú, zmĺknu Pre niečo sme, akí sme My a naši rodičia Vráťte sa do detstva a pospomínajte, čo sa tam stalo Učme sa byť tu a teraz Zbavme sa kritizovania Osloboďme sa od negatívneho myslenia Očistime sa od polarizovania, naučme sa odpúšťať Niečo o manipulácii Chodiace kopírky Ani pri výbere rodiny neexistujú náhody Zdravomyslenie Pripúšťanie si a čosi aj o detských chorobách „Postihnuté“ deti Predčasný odchod dieťaťa III. Dotyky, spojenia, odovzdávania Dotýkajte sa a zapálite Bezpodmienečná láska Nerobte za deti žiadnu nadprácu Ak ste na výchovu dvaja, buďte jedným Deti preberajú od rodičov postoje, správanie a charakter Súrodenecké žiarlenie Verejný list detským doktorom Kto by nekašlal, keď ho ťaží šestnásť duší? Snažte sa dostať do zmýšľania detí Čí je to vlastne problém? Naše dávanie, ich branie a „obdobie vzdoru“ Určovanie hraníc Autoritatívna výchova Výchova s vysokými nárokmi a kladúca podmienky Zanedbávajúca výchova Benevolentná výchova Výchova prehnane starostlivého rodiča Výchova s prirodzenou autoritou Biť, a potom radšej nebyť? Zatváranie do miestnosti alebo výchovný kút? Porozumenie, pochopenie, rešpekt Naučte sa na deťoch vidieť to dobré Neprechvaľujte, radšej podporujte Sebavedomie rastie z určenia vlastnej hodnoty Rešpektujme senzitívne obdobia iných, vrátane detí Každý má v rodine svoje úlohy a má za to aj svoje privilégiá Preberanie zodpovednosti za svoje rozhodnutia a činy IV. Hra, učenie, jasle a školy... Vyhranie do sýtosti je prvý krok k láskavému ľudstvu Nech žijú drevené hračky Choďte s nimi von a vo vnútri budú šťastné Učenie by mala byť hra, nie tlak Dnešný školský systém je založený na strachu, alebo súťaž ako prvý krok k vojne V. Vzájomné prebudenie Súvislosti alebo rodové energetické poruchy Deti túžia v prvom rade po vás Rodina ako milované miesto Dieťa ako dar Prebudenie od detí pre deti
Tretí diel Šlabikára šťastia nie je určený iba pre rodičov, ktorí hľadajú spôsob, akou formou dať svojim potomkom to najlepšie, ale aj pre duše, ktoré chcú pochopiť, prečo sú v nich strachy, konajú ako konajú, či sa im v niečom nedarí. Kľúč k bôľom dneška sa totiž nachádza v detstve, v spôsobe, ako k nám bolo pristupované, čo sme videli, cítili a zažili od momentu splodenia až po dospievanie. Kto učí, učí sa. Ďakujme za deti, nie sú samozrejmosťou, ale darom. Prišli más liečiť a ukazovať nám, kde máme zápal. Psychologický prieskum ukázal, že iba desať percent ľudí sa v detstve môže rozvíjať slobodne a bez utláčania. Na jednu pochvalu pripadá až desať pokarhaní alebo dokonca trestov. Následkom týchto raných frustrácií, duševných poranení a sklamaní sme menej istí, bojazlivejší, plní strachov. Je to záležitosť zle určenej vlastnej ceny. Takýmto ľuďom chýba sebavedomie, vnútorná vyrovnanosť, predpoklad umenia byť šťastný. Autor o knihe: Čo je v našich rodičoch, takí sme aj my. Ak sa neočistíme od negatívnych rodových dlhov, preberú to aj naše deti. Nalepia sa na ne nevyriešené chybné programy a energiu berúce modely správania. Neexistuje dieťa, ktoré by sa sem nenarodilo múdre, vnímavé, veselé, plné energie, intuitívne, nonstop žijúce v prítomnom okamžiku, nepripútané, šťastné, božské, teda s vlastnosťami osvietených ľudí. No ak sa ma spýtate, kedy som naposledy stretol permanentne šťastného dospelého, budem dlho premýšľať... Beriem teda výchovu detí ako obojstranne učenie sa – inšpirovať sa deťmi k návratu k Sebe, svojej prirodzenosti, svojmu srdcu, ktoré je spojením s Láskou. Na druhej strane je pre mňa výchova detí snaha zahŕňať deti bezpodmienečnou láskou a určovať im hranice s rešpektom voči nim, bez nadradeného prístupu, aby v dospelosti cítili a vnímali potreby iných. Proste dať im to najlepšie zo seba. Vybraté z obsahu: I. Niet dieťaťa, ktoré by sa nenarodilo osvietené Deti vidia v kameňoch diamanty, dospelí v diamantoch kamene Nonstop v prítomnom okamihu Plní energie Sedliacky rozum Vnímavosť Múdrosť Úprimnosť Kreativita a fantázia Cit pre „krásu“ Nepripútanosť Smrť z pohľadu dieťaťa a dospelého II. Slepí kričia, že vidia. A keď uzrú, zmĺknu Pre niečo sme, akí sme My a naši rodičia Vráťte sa do detstva a pospomínajte, čo sa tam stalo Učme sa byť tu a teraz Zbavme sa kritizovania Osloboďme sa od negatívneho myslenia Očistime sa od polarizovania, naučme sa odpúšťať Niečo o manipulácii Chodiace kopírky Ani pri výbere rodiny neexistujú náhody Zdravomyslenie Pripúšťanie si a čosi aj o detských chorobách „Postihnuté“ deti Predčasný odchod dieťaťa III. Dotyky, spojenia, odovzdávania Dotýkajte sa a zapálite Bezpodmienečná láska Nerobte za deti žiadnu nadprácu Ak ste na výchovu dvaja, buďte jedným Deti preberajú od rodičov postoje, správanie a charakter Súrodenecké žiarlenie Verejný list detským doktorom Kto by nekašlal, keď ho ťaží šestnásť duší? Snažte sa dostať do zmýšľania detí Čí je to vlastne problém? Naše dávanie, ich branie a „obdobie vzdoru“ Určovanie hraníc Autoritatívna výchova Výchova s vysokými nárokmi a kladúca podmienky Zanedbávajúca výchova Benevolentná výchova Výchova prehnane starostlivého rodiča Výchova s prirodzenou autoritou Biť, a potom radšej nebyť? Zatváranie do miestnosti alebo výchovný kút? Porozumenie, pochopenie, rešpekt Naučte sa na deťoch vidieť to dobré Neprechvaľujte, radšej podporujte Sebavedomie rastie z určenia vlastnej hodnoty Rešpektujme senzitívne obdobia iných, vrátane detí Každý má v rodine svoje úlohy a má za to aj svoje privilégiá Preberanie zodpovednosti za svoje rozhodnutia a činy IV. Hra, učenie, jasle a školy... Vyhranie do sýtosti je prvý krok k láskavému ľudstvu Nech žijú drevené hračky Choďte s nimi von a vo vnútri budú šťastné Učenie by mala byť hra, nie tlak Dnešný školský systém je založený na strachu, alebo súťaž ako prvý krok k vojne V. Vzájomné prebudenie Súvislosti alebo rodové energetické poruchy Deti túžia v prvom rade po vás Rodina ako milované miesto Dieťa ako dar Prebudenie od detí pre deti
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | HLADOHLAS GROUP, s.r.o. |
Rok vydania | 1970 |
Počet strán | 368 |
Typ viazania | Knihy viazané |
Hmotnosť (g) | 591 g |
Rozmery (š-v-h) | 213x154 |
EAN | 0665769 |
Dodacia doba | nedostupné |