Ing.Oľga Bogová, Ing.Eleonóra Boocová
Chovateľská prax - agropodnikanie
Učebnica pomáha zvyšovať účinnosť odborného teoretického vzdelania a prispieva k pracovno-morálnej a ekologickej výchove žiakov. Obsah predmetu prax je v 1. a 2. ročníku pre všetky odborné zamerania spoločný, zacielený na získanie základných zručností a návykov a získanie kvalifikovaného prehľadu o celej poľnohospodárskej výrobe s rešpektovaním osobitostí jednotlivých odborných zameraní. V 3. a vo 4. ročníku je vytvorený aj časový priestor na nácvik činností vyplývajúcich z náplne odborných voliteľných predmetov. Praktickú prípravu zabezpečuje učebná prax, odborná a individuálna prax, ktorá je zacielená na vzdelávanie žiakov v praktických činnostiach odboru štúdia. Ide o získanie, rozvoj a upevňovanie odborných zručností, návykov a o utváranie odborných postojov i názorov vo vzťahu žiakov k odboru štúdia, ale aj k budovaniu vzťahu žiakov k plneniu si pracovných povinností a pocitu zodpovednosti za zverené hodnoty a výsledky svojej činnosti. Aby absolvent vzdelávacieho programu spoľahlivo preukázal výkon v tejto vzdelávacej oblasti, tak musí disponovať stanovenými štandardmi a ovládať učivo predpísané výkonovými a obsahovými štandardmi v rozsahu daného odboru, príp. jeho odborného zamerania. Žiaci si v predmete prax osvoja pracovné techniky a technologické postupy, získajú základné skúsenosti z organizácie pracovných postupov, spôsobov riadenia menších pracovných tímov, naučia sa posudzovať namáhavosť a zložitosť pracovných úkonov a hodnotiť kvalitu práce. Súčasne získavajú návyky v dodržiavaní zásad hygieny, ochrany zdravia pri práci, životného prostredia a návyky celkového ekologického správania.
Učebnica pomáha zvyšovať účinnosť odborného teoretického vzdelania a prispieva k pracovno-morálnej a ekologickej výchove žiakov. Obsah predmetu prax je v 1. a 2. ročníku pre všetky odborné zamerania spoločný, zacielený na získanie základných zručností a návykov a získanie kvalifikovaného prehľadu o celej poľnohospodárskej výrobe s rešpektovaním osobitostí jednotlivých odborných zameraní. V 3. a vo 4. ročníku je vytvorený aj časový priestor na nácvik činností vyplývajúcich z náplne odborných voliteľných predmetov. Praktickú prípravu zabezpečuje učebná prax, odborná a individuálna prax, ktorá je zacielená na vzdelávanie žiakov v praktických činnostiach odboru štúdia. Ide o získanie, rozvoj a upevňovanie odborných zručností, návykov a o utváranie odborných postojov i názorov vo vzťahu žiakov k odboru štúdia, ale aj k budovaniu vzťahu žiakov k plneniu si pracovných povinností a pocitu zodpovednosti za zverené hodnoty a výsledky svojej činnosti. Aby absolvent vzdelávacieho programu spoľahlivo preukázal výkon v tejto vzdelávacej oblasti, tak musí disponovať stanovenými štandardmi a ovládať učivo predpísané výkonovými a obsahovými štandardmi v rozsahu daného odboru, príp. jeho odborného zamerania. Žiaci si v predmete prax osvoja pracovné techniky a technologické postupy, získajú základné skúsenosti z organizácie pracovných postupov, spôsobov riadenia menších pracovných tímov, naučia sa posudzovať namáhavosť a zložitosť pracovných úkonov a hodnotiť kvalitu práce. Súčasne získavajú návyky v dodržiavaní zásad hygieny, ochrany zdravia pri práci, životného prostredia a návyky celkového ekologického správania.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | EXPOL PEDAGOGIKA, s.r.o. |
Rok vydania | 2022 |
Počet strán | 392 |
Typ viazania | Paperback |
Hmotnosť (g) | 974 g |
Rozmery (š-v-h) | 116x204 |
EAN | 9788082801043 |
Dodacia doba | nedostupné |