Alena Polakovičová, Milada Caltíková, Ľubica Štarková
Literatúra IV. - Pre stredné školy
Záverečná časť učebnice literatúry pre stredné školy kolektívu autoriek pod vedením A. Polakovičovej pokračuje v novom prístupe k vyučovaniu literatúry v súlade so ŠVP: odlišnom od doteraz známych koncepcií a na základe praxe autoriek. Prelína sa tu žánrový a literárnoteoretický princíp s literárnohistorickým prístupom. Kapitoly sa venujú literatúre druhej polovice 20. storočia (povojnový sociálny a psychologický realizmus, socialistický realizmus, existencializmus, nový román, absurdná dráma, magický realizmus, fantastika, postmoderna a rôzne podoby revolty voči moci v literatúre), ako aj súčasnej literatúre. Autorky v nich stručne predstavia literárny (umelecký) smer alebo tendenciu a na základe vybraných typických literárnych textov uskutočňujú požiadavky ŠVP. Testy Preskúšajte sa sú formulované ako súčasné externé maturity zo slovenského jazyka a literatúry. Učebnica kontextovo spája s literatúrou aj dejepis, dejiny umenia, učivo jazyka i náuky o spoločnosti, etickej výchovy i mediálnej výchovy. Žiak si tak vytvára ucelenú predstavu o umení, kultúre, minulosti a literatúre, keď si vedomosti a zručnosti z literatúry od začiatku triedi a dáva do súvisu s inými odbormi, bez ktorých by často text nebol interpretovateľný. Učebnica okrem výkladového textu, ktorý dopĺňa ilustračný materiál typický pre dané obdobie, obsahuje aj ukážky vybraných literárnych diel a úlohy k nim. Okrem toho v nej nájdete aj rubriky, ktoré dopĺňajú učivo a rozširujú tak všeobecný prehľad žiakov strednej školy. Kvalitatívnou výhodou učebnice je jej snaha aktualizovať umelecké texty na súčasnú situáciu a dianie, preto aj tradičné i menej známe ukážky diel sú prostredníctvom vhodne formulovaných úloh atraktívne. Obsahovo prekonáva požiadavky ŠVP, preto si žiak i učiteľ vyberá, čo na hodinách absolvuje. Výsledky úloh, prehľadný slovník teórie literatúry, ukážky žiackych prác a ďalšie úryvky a úlohy nájdete v Zbierke textov a úloh z literatúry 4. Literatúra pre stredné školy 4: *je v súlade so Štátnym vzdelávacím programom, *rešpektuje konštruktivistický princíp vyučovania, *rešpektuje komunikačno-zážitkový model vyučovania, *literárnu teóriu používa na postupne sa prehlbujúcu analýzu a interpretáciu textu, *literárnu históriu používa na spoznanie umeleckého dedičstva, *literárnu kritiku používa na spoznanie iného ako vlastného názoru, *učebnica aktualizuje texty z minulosti na súčasnosť a dnešného človeka, *poskytuje dostatok materiálu na vyučovanie literatúry, *rešpektuje rôzne druhy škôl, *rešpektuje žiaka, ktorý „nebol na vyučovaní“,, *poskytuje dostatok materiálu na vyučovanie literatúry, *je prepojená s inými druhmi umenia (film, hudba, architektúra, maliarstvo...).
Záverečná časť učebnice literatúry pre stredné školy kolektívu autoriek pod vedením A. Polakovičovej pokračuje v novom prístupe k vyučovaniu literatúry v súlade so ŠVP: odlišnom od doteraz známych koncepcií a na základe praxe autoriek. Prelína sa tu žánrový a literárnoteoretický princíp s literárnohistorickým prístupom. Kapitoly sa venujú literatúre druhej polovice 20. storočia (povojnový sociálny a psychologický realizmus, socialistický realizmus, existencializmus, nový román, absurdná dráma, magický realizmus, fantastika, postmoderna a rôzne podoby revolty voči moci v literatúre), ako aj súčasnej literatúre. Autorky v nich stručne predstavia literárny (umelecký) smer alebo tendenciu a na základe vybraných typických literárnych textov uskutočňujú požiadavky ŠVP. Testy Preskúšajte sa sú formulované ako súčasné externé maturity zo slovenského jazyka a literatúry. Učebnica kontextovo spája s literatúrou aj dejepis, dejiny umenia, učivo jazyka i náuky o spoločnosti, etickej výchovy i mediálnej výchovy. Žiak si tak vytvára ucelenú predstavu o umení, kultúre, minulosti a literatúre, keď si vedomosti a zručnosti z literatúry od začiatku triedi a dáva do súvisu s inými odbormi, bez ktorých by často text nebol interpretovateľný. Učebnica okrem výkladového textu, ktorý dopĺňa ilustračný materiál typický pre dané obdobie, obsahuje aj ukážky vybraných literárnych diel a úlohy k nim. Okrem toho v nej nájdete aj rubriky, ktoré dopĺňajú učivo a rozširujú tak všeobecný prehľad žiakov strednej školy. Kvalitatívnou výhodou učebnice je jej snaha aktualizovať umelecké texty na súčasnú situáciu a dianie, preto aj tradičné i menej známe ukážky diel sú prostredníctvom vhodne formulovaných úloh atraktívne. Obsahovo prekonáva požiadavky ŠVP, preto si žiak i učiteľ vyberá, čo na hodinách absolvuje. Výsledky úloh, prehľadný slovník teórie literatúry, ukážky žiackych prác a ďalšie úryvky a úlohy nájdete v Zbierke textov a úloh z literatúry 4. Literatúra pre stredné školy 4: *je v súlade so Štátnym vzdelávacím programom, *rešpektuje konštruktivistický princíp vyučovania, *rešpektuje komunikačno-zážitkový model vyučovania, *literárnu teóriu používa na postupne sa prehlbujúcu analýzu a interpretáciu textu, *literárnu históriu používa na spoznanie umeleckého dedičstva, *literárnu kritiku používa na spoznanie iného ako vlastného názoru, *učebnica aktualizuje texty z minulosti na súčasnosť a dnešného človeka, *poskytuje dostatok materiálu na vyučovanie literatúry, *rešpektuje rôzne druhy škôl, *rešpektuje žiaka, ktorý „nebol na vyučovaní“,, *poskytuje dostatok materiálu na vyučovanie literatúry, *je prepojená s inými druhmi umenia (film, hudba, architektúra, maliarstvo...).
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | Orbis Pictus Istropolitana |
Rok vydania | 2018 |
Počet strán | 208 |
Typ viazania | brožovaná |
Hmotnosť (g) | 600 g |
Rozmery (š-v-h) | 297x210 |
EAN | 9788081206276 |
Dodacia doba | nedostupné |