Božena Šupšáková, Tonka Tacol, Jaroslava Markofová
Výtvarná výchova v systéme všeobecného vzdelávania
Publikáciu „Výtvarná výchova v systéme všeobecného vzdelávania“ si vyžiadala teória i pedagogická prax. Predmetom záujmu je predovšetkým kurikulum a súčasné tendencie v umeleckej edukácii s primárnym záujmom o oblasť kultúry a výtvarného umenia, a to v kontexte spoločensko-historickom. Keďže reforma vzdelávacieho systému tvorí všeobecný rámec i východisko pre ďalšie štúdium a smerovanie umeleckého vzdelávania, publikácia prináša najnovšie poznatky a informácie o rozhodujúcich zmenách, ktoré boli uskutočnené súčasnou kurikulárnou transformáciou vzdelávacieho systému vo viacerých štátoch sveta. Prináša nezvyčajnú deskripciu vzdelávacích systémov, charakteristiku ich fungovania, popis ich produktov z pohľadu umeleckej edukácie. Osobitne sa zameriava na kurikulum výtvarnej výchovy vo vybraných krajinách sveta a vytvára tak východisko pre komparatívnu analýzu. Okrem iného si kladie za cieľ aspoň čiastočne sústreďovať a usporadúvať systém pojmov, ktorý by sa postupne stal objektom didaktickej analýzy vo vzdelávacom procese, zároveň obohacoval funkčný slovník pedagóga a kompetentne prispel do teórie výtvarnej výchovy ako vednej disciplíny.
Publikáciu „Výtvarná výchova v systéme všeobecného vzdelávania“ si vyžiadala teória i pedagogická prax. Predmetom záujmu je predovšetkým kurikulum a súčasné tendencie v umeleckej edukácii s primárnym záujmom o oblasť kultúry a výtvarného umenia, a to v kontexte spoločensko-historickom. Keďže reforma vzdelávacieho systému tvorí všeobecný rámec i východisko pre ďalšie štúdium a smerovanie umeleckého vzdelávania, publikácia prináša najnovšie poznatky a informácie o rozhodujúcich zmenách, ktoré boli uskutočnené súčasnou kurikulárnou transformáciou vzdelávacieho systému vo viacerých štátoch sveta. Prináša nezvyčajnú deskripciu vzdelávacích systémov, charakteristiku ich fungovania, popis ich produktov z pohľadu umeleckej edukácie. Osobitne sa zameriava na kurikulum výtvarnej výchovy vo vybraných krajinách sveta a vytvára tak východisko pre komparatívnu analýzu. Okrem iného si kladie za cieľ aspoň čiastočne sústreďovať a usporadúvať systém pojmov, ktorý by sa postupne stal objektom didaktickej analýzy vo vzdelávacom procese, zároveň obohacoval funkčný slovník pedagóga a kompetentne prispel do teórie výtvarnej výchovy ako vednej disciplíny.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | Vydavateľstvo Linwe/KRAFT |
Rok vydania | 2009 |
Počet strán | 313 |
Typ viazania | brožovaná |
Hmotnosť (g) | 347 g |
Rozmery (š-v-h) | 190x134 |
EAN | 9788097021412 |
Dodacia doba | nedostupné |