Jana B.Wild
Hej na západ
Tri rozsiahle štúdie tejto knihy spája fascinácia obrazmi. Do obrazov vstupujú spomienky. Spomienky – obrazy vynárajúce sa z úložnej pamäti – sú v rozpore s verejným naratívom. Rozpor je produktívny. Posúva; presúva, aktivizuje nové konfigurácie medzi pamäťou a dejinami; prepisuje; re-aktualizuje obrazy minulosti. Tri uvedenia Shakespeara v slovenskom divadle: jedno zabudnuté, druhé „kultové“, tretie neznáme. Všetky tri potvrdzujú radikálnu tézu T. Hawkesa: „Shakespeare nemá významy, to my cez neho významy generujeme.“ Divadlo: verejný priestor. Pozície tvorcov, divákov (aj historikov): pevne ukotvené vo ich dobe a spoločnosti. V ostbloku, na prelome milénia, (dnes). Shakespeare ako metanaratív.
Tri rozsiahle štúdie tejto knihy spája fascinácia obrazmi. Do obrazov vstupujú spomienky. Spomienky – obrazy vynárajúce sa z úložnej pamäti – sú v rozpore s verejným naratívom. Rozpor je produktívny. Posúva; presúva, aktivizuje nové konfigurácie medzi pamäťou a dejinami; prepisuje; re-aktualizuje obrazy minulosti. Tri uvedenia Shakespeara v slovenskom divadle: jedno zabudnuté, druhé „kultové“, tretie neznáme. Všetky tri potvrdzujú radikálnu tézu T. Hawkesa: „Shakespeare nemá významy, to my cez neho významy generujeme.“ Divadlo: verejný priestor. Pozície tvorcov, divákov (aj historikov): pevne ukotvené vo ich dobe a spoločnosti. V ostbloku, na prelome milénia, (dnes). Shakespeare ako metanaratív.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | Vydavateľstvo EURÓPA, s.r.o. |
Rok vydania | 2022 |
Počet strán | 208 |
Typ viazania | Paperback |
Hmotnosť (g) | 287 g |
Rozmery (š-v-h) | 215x150 |
EAN | 9788082370082 |
Dodacia doba | nedostupné |