Milí zákazníci!

Z dôvodu pokročilého predvianočného času Vám už nevieme zaručiť, že objednávky,  ktoré dostaneme po 18.12.2024  sa k Vám dostanú do Vianoc.

Ďakujeme Vám za pochopenie a DIDEROT kníhkupectvo Vám želá pokojné, veselé Vianoce a šťastný nový rok!

 

Henry Ford

Môj život a dielo

Henry Ford, zakladateľ jednej z najúspešnejších automobilových značiek na svete Ford Motor Company svoju životopisnú knihu Môj život a dielo uverejnil už v roku 1922, teda rovných 5 rokov pred ukončením výroby legendárneho Modelu T. Viac ako spomienky na svoj život v nej však zhrnul svoje videnie automobilovej výroby na úsvite motoristickej éry. Pri jej písaní mu pomáhal Samuel Crowther. Ford sa vo svojich ohliadnutiach do minulosti zamýšľa nad akousi filozofiou modernej priemyselnej výroby, poslaním (nielen) automobilového výrobcu a vôbec priemyselníka. Jeho inovátorský postoj vychádzal zo štyroch hlavných princípov, ktorých sa pridržiaval po celý život: 1. Nebáť sa budúcnosti 2. Nevšímať si konkurenciu 3. Uprednostňovať služby pred ziskom 4. Výrobu chápať ako proces férového nakupovania materiálov a ich pretváranie na spotrebný tovar, ktorý sa má následne distribuovať zákazníkom. Fordove novátorské postupy sa stali predmetom abecedy každého manažéra v prvej polovici 20. storočia, no ani dnes, v predvečer 100. výročia od ich vyjdenia, nestrácajú na originalite a miestami na aktuálnosti. Ford sa totiž ukázal ako nefalšovaný vizionár, obdivuhodný stratég a prezieravý človek, a to i napriek chabému vzdelaniu. Málokto vie, že súčasný päťdňový pracovný týždeň zaviedol práve Henry Ford spolu so zníženým pracovným časom, nehovoriac o rôznych iných sociálnych vymoženostiach pre vlastných pracovníkov, zavedení montážnej linky či metodiky JIT (Just-in-Time). Henry Martin Ford (1863 1947) patril k priekopníkom automobilového priemyslu. Stál a najväčšou mierou sa podieľal na ranej motorizácii Spojených štátov amerických. Zavedením pásovej výroby zrevolucionizoval poňatie automobilovej výroby. Jeho progresívne myslenie v oblasti výroby sa prejavilo aj zavádzaním prevratných sociálnych programov pre vlastných zamestnancov, ktorých zároveň podnecoval k inovatívnosti. Ako syn farmárov sa odmietol podvoliť osudu farmára a radšej ako šestnásťročný opustil domov. Vyučil sa na zámočníka. Najskôr pracoval v známej americkej firme Westinghouse, neskôr sa vypracoval na hlavného inžiniera vo firme slávneho amerického vynálezcu Thomasa Alvu Edisona. Fordovým najväčším snom však bolo skonštruovať lacný automobil, ktorý si bude môcť dovoliť každá priemerná americká rodina. Za týmto účelom založil spoločnosť Ford Motor Company. Na začiatku 20. storočia uzrel svetlo sveta legendárny Model T, ktorý sa predával za menej než 1 000 dolárov. Za necelých 20 rokov jeho výroby z montážnej linky zišlo viac než 15 miliónov kusov. Ford sa postupne stal lídrom na americkom automobilovom trhu s podielom prevyšujúcim 50 %. S nástupom fašizmu však Ford prejavil aj svoju kontroverznú tvár. Ako neústupný antisemita podporoval Hitlera v jeho ceste k európskej hegemónii. Zo ziskov z nemeckej filiálky dokonca financoval NSDAP. Po vstupe USA do druhej svetovej vojny však od podpory Hitlera upustil, a naopak, významnou mierou sa podieľal na výrobe bombardérov pre americkú armádu. Po jeho smrti spoločnosť Ford Motor Company prevzal jeho vnuk Henry II.

Henry Ford, zakladateľ jednej z najúspešnejších automobilových značiek na svete Ford Motor Company svoju životopisnú knihu Môj život a dielo uverejnil už v roku 1922, teda rovných 5 rokov pred ukončením výroby legendárneho Modelu T. Viac ako spomienky na svoj život v nej však zhrnul svoje videnie automobilovej výroby na úsvite motoristickej éry. Pri jej písaní mu pomáhal Samuel Crowther. Ford sa vo svojich ohliadnutiach do minulosti zamýšľa nad akousi filozofiou modernej priemyselnej výroby, poslaním (nielen) automobilového výrobcu a vôbec priemyselníka. Jeho inovátorský postoj vychádzal zo štyroch hlavných princípov, ktorých sa pridržiaval po celý život: 1. Nebáť sa budúcnosti 2. Nevšímať si konkurenciu 3. Uprednostňovať služby pred ziskom 4. Výrobu chápať ako proces férového nakupovania materiálov a ich pretváranie na spotrebný tovar, ktorý sa má následne distribuovať zákazníkom. Fordove novátorské postupy sa stali predmetom abecedy každého manažéra v prvej polovici 20. storočia, no ani dnes, v predvečer 100. výročia od ich vyjdenia, nestrácajú na originalite a miestami na aktuálnosti. Ford sa totiž ukázal ako nefalšovaný vizionár, obdivuhodný stratég a prezieravý človek, a to i napriek chabému vzdelaniu. Málokto vie, že súčasný päťdňový pracovný týždeň zaviedol práve Henry Ford spolu so zníženým pracovným časom, nehovoriac o rôznych iných sociálnych vymoženostiach pre vlastných pracovníkov, zavedení montážnej linky či metodiky JIT (Just-in-Time). Henry Martin Ford (1863 1947) patril k priekopníkom automobilového priemyslu. Stál a najväčšou mierou sa podieľal na ranej motorizácii Spojených štátov amerických. Zavedením pásovej výroby zrevolucionizoval poňatie automobilovej výroby. Jeho progresívne myslenie v oblasti výroby sa prejavilo aj zavádzaním prevratných sociálnych programov pre vlastných zamestnancov, ktorých zároveň podnecoval k inovatívnosti. Ako syn farmárov sa odmietol podvoliť osudu farmára a radšej ako šestnásťročný opustil domov. Vyučil sa na zámočníka. Najskôr pracoval v známej americkej firme Westinghouse, neskôr sa vypracoval na hlavného inžiniera vo firme slávneho amerického vynálezcu Thomasa Alvu Edisona. Fordovým najväčším snom však bolo skonštruovať lacný automobil, ktorý si bude môcť dovoliť každá priemerná americká rodina. Za týmto účelom založil spoločnosť Ford Motor Company. Na začiatku 20. storočia uzrel svetlo sveta legendárny Model T, ktorý sa predával za menej než 1 000 dolárov. Za necelých 20 rokov jeho výroby z montážnej linky zišlo viac než 15 miliónov kusov. Ford sa postupne stal lídrom na americkom automobilovom trhu s podielom prevyšujúcim 50 %. S nástupom fašizmu však Ford prejavil aj svoju kontroverznú tvár. Ako neústupný antisemita podporoval Hitlera v jeho ceste k európskej hegemónii. Zo ziskov z nemeckej filiálky dokonca financoval NSDAP. Po vstupe USA do druhej svetovej vojny však od podpory Hitlera upustil, a naopak, významnou mierou sa podieľal na výrobe bombardérov pre americkú armádu. Po jeho smrti spoločnosť Ford Motor Company prevzal jeho vnuk Henry II.

Jazyk slovenský
Vydavateľ Citadella
Rok vydania 2021
Počet strán 300
Typ viazania tvrdá väzba
Hmotnosť (g) 440 g
Rozmery (š-v-h) 135 x 200
EAN 9788081821653
Dodacia doba online cena - Skladom - 1 pracovný deň


Dalšie obľúbené tituly z kategórie:


Maradona - Božia ruka
-9%
Jimmy Burns
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
22,90 €
20,84 €
Denník Anny Frankovej
-9%
Kolektív
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
13,95 €
12,70 €
Zasľúbená zem
-9%
Barack Obama
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
39,90 €
36,31 €
Max Verstappen
-9%
James Gray
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
17,90 €
16,29 €
Som rada, že mama zomrela
-9%
Jennette McCurdy
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
16,90 €
15,38 €
Josef Lada
-9%
Lev Pavluch
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
15,95 €
14,52 €
Marián Hossa - Moja cesta z Trenčína do Siene Slávy
-9%
Marián Hossa, Scott Powers
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
24,99 €
22,75 €
Nájdem odvahu
-9%
Lenka Vacvalová
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
14,49 €
13,19 €