Erich Petlák

Klíma školy a klíma triedy

Klíma školy a klíma triedy sú významnou emocionálnou záležitosťou. Škola musí byť nielen miestom poskytujúcim žiakom nové vedomosti, ale aj miestom, v ktorom sa žiaci cítia bezpečne, v ktorom môžu rozvíjať nielen kognitívnu, ale aj emocionálnu stránku svojej osobnosti. Školská prax sa sústreďuje na vedomostnú stránku, pričom sa v tomto procese stráca žiak – žiak so svojimi radosťami, ale aj problémami, žiak s väčšou alebo menšou sebamotiváciou do učebnej činnosti, žiak s túžbou prežívať pocity uznania za svoju činnosť, žiak so svojimi snami a túžbami... Štúdium klímy nám môže dať odpovede na otázky týkajúce sa toho, akí sú žiaci, prečo sú takí, akí sú, akí by mali a mohli byť, aké majú predstavy o škole, aká škola by im vyhovovala a čo by sme mali robiť preto, aby sa žiaci v školách cítili príjemnejšie, čo je predpokladom zvyšovania ich výkonnosti v učení. Kniha môže byť podnetom pre všetkých, ktorí pracujú alebo budú pracovať so žiakmi v školách, k štúdiu a skúmaniu pohľadov a názorov žiakov na svoju školu a život v nej.

Klíma školy a klíma triedy sú významnou emocionálnou záležitosťou. Škola musí byť nielen miestom poskytujúcim žiakom nové vedomosti, ale aj miestom, v ktorom sa žiaci cítia bezpečne, v ktorom môžu rozvíjať nielen kognitívnu, ale aj emocionálnu stránku svojej osobnosti. Školská prax sa sústreďuje na vedomostnú stránku, pričom sa v tomto procese stráca žiak – žiak so svojimi radosťami, ale aj problémami, žiak s väčšou alebo menšou sebamotiváciou do učebnej činnosti, žiak s túžbou prežívať pocity uznania za svoju činnosť, žiak so svojimi snami a túžbami... Štúdium klímy nám môže dať odpovede na otázky týkajúce sa toho, akí sú žiaci, prečo sú takí, akí sú, akí by mali a mohli byť, aké majú predstavy o škole, aká škola by im vyhovovala a čo by sme mali robiť preto, aby sa žiaci v školách cítili príjemnejšie, čo je predpokladom zvyšovania ich výkonnosti v učení. Kniha môže byť podnetom pre všetkých, ktorí pracujú alebo budú pracovať so žiakmi v školách, k štúdiu a skúmaniu pohľadov a názorov žiakov na svoju školu a život v nej.

Jazyk slovenský
Vydavateľ PhDr. Milan Štefanko - IRIS
Rok vydania 2006
Počet strán 119
Typ viazania brožovaná
Hmotnosť (g) 150 g
Rozmery (š-v-h) 200x145
EAN 9788089018970
Dodacia doba nedostupné


Dalšie obľúbené tituly z kategórie:


Maturita z biológie, 2. vydanie
-9%
Ján Križan, Mária Križanová
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
12,90 €
11,74 €
Vynálezy a inovácie - Stručná história prehnaných očakávaní a neúspechov
-9%
Václav Smil
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
17,95 €
16,34 €
Zlodejka kníh, 4. vydanie
-9%
Markus Zusak
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
15,90 €
14,47 €
Veľká ilúzia alebo ako sa stavia filmový zázrak
-9%
Tomáš Berka
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
19,95 €
18,16 €
Ako prach vo vetre
-9%
Leonardo Padura
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
19,95 €
18,16 €
Dýchaj ako macko
-9%
Kira Willey
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
9,99 €
9,10 €
Bodka k bodke 1 - spoj čísla vyfarbi
-9%
autor neuvedený
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
3,50 €
3,19 €
Viac než milenka
-9%
Mary Baloghová
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
14,90 €
13,56 €