Erich Petlák
Klíma školy a klíma triedy
Klíma školy a klíma triedy sú významnou emocionálnou záležitosťou. Škola musí byť nielen miestom poskytujúcim žiakom nové vedomosti, ale aj miestom, v ktorom sa žiaci cítia bezpečne, v ktorom môžu rozvíjať nielen kognitívnu, ale aj emocionálnu stránku svojej osobnosti. Školská prax sa sústreďuje na vedomostnú stránku, pričom sa v tomto procese stráca žiak – žiak so svojimi radosťami, ale aj problémami, žiak s väčšou alebo menšou sebamotiváciou do učebnej činnosti, žiak s túžbou prežívať pocity uznania za svoju činnosť, žiak so svojimi snami a túžbami... Štúdium klímy nám môže dať odpovede na otázky týkajúce sa toho, akí sú žiaci, prečo sú takí, akí sú, akí by mali a mohli byť, aké majú predstavy o škole, aká škola by im vyhovovala a čo by sme mali robiť preto, aby sa žiaci v školách cítili príjemnejšie, čo je predpokladom zvyšovania ich výkonnosti v učení. Kniha môže byť podnetom pre všetkých, ktorí pracujú alebo budú pracovať so žiakmi v školách, k štúdiu a skúmaniu pohľadov a názorov žiakov na svoju školu a život v nej.
Klíma školy a klíma triedy sú významnou emocionálnou záležitosťou. Škola musí byť nielen miestom poskytujúcim žiakom nové vedomosti, ale aj miestom, v ktorom sa žiaci cítia bezpečne, v ktorom môžu rozvíjať nielen kognitívnu, ale aj emocionálnu stránku svojej osobnosti. Školská prax sa sústreďuje na vedomostnú stránku, pričom sa v tomto procese stráca žiak – žiak so svojimi radosťami, ale aj problémami, žiak s väčšou alebo menšou sebamotiváciou do učebnej činnosti, žiak s túžbou prežívať pocity uznania za svoju činnosť, žiak so svojimi snami a túžbami... Štúdium klímy nám môže dať odpovede na otázky týkajúce sa toho, akí sú žiaci, prečo sú takí, akí sú, akí by mali a mohli byť, aké majú predstavy o škole, aká škola by im vyhovovala a čo by sme mali robiť preto, aby sa žiaci v školách cítili príjemnejšie, čo je predpokladom zvyšovania ich výkonnosti v učení. Kniha môže byť podnetom pre všetkých, ktorí pracujú alebo budú pracovať so žiakmi v školách, k štúdiu a skúmaniu pohľadov a názorov žiakov na svoju školu a život v nej.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | PhDr. Milan Štefanko - IRIS |
Rok vydania | 2006 |
Počet strán | 119 |
Typ viazania | brožovaná |
Hmotnosť (g) | 150 g |
Rozmery (š-v-h) | 200x145 |
EAN | 9788089018970 |
Dodacia doba | nedostupné |