Erich Petlák a kol.
Kapitoly zo súčasnej didaktiky
Publikácia predkladá mimoriadne aktuálnu tému, pretože realizácia transformácie vzdelávania sa nemôže uskutočniť bez zmien teórie vyučovania – didaktiky. Zaoberá sa takými prvkami teórie vyučovania, ktoré sú relatívne nové a pre niektorých pedagógov zatiaľ málo známe. Autori spracovali kvalitný pohľad na inovatívne prvky vzdelávania. Práca je rozdelená do ôsmich samostatných častí, ktoré pojednávajú o problémoch didaktiky súčasnosti a budúcnosti, o vzťahu hodnôt a vzdelávania, obsahu vzdelávania, cieľových kategóriach, rozvoji tvorivosti v podmienkach výchovno-vzdelávacieho procesu, o klíme školy, diferenciácii vo vyučovaní a o evalvácii v pedagogickej práci učiteľa. Je orientovaná na aktuálne oblasti vyučovania, vzdelávania, ale i výchovy. Spracováva aktuálne a kľúčové otázky súčasnej školy a vyučovania v nej, s využitím najnovšej našej i zahraničnej literatúry. Svojou odbornosťou, originálnosťou a celkovým spracovaním vhodne doplní a obohatí odbornú literatúru zameranú na riešenie problémov všeobecnej didaktiky, ktorá má uplatnenie v každodennej pedagogickej práci učiteľa.
Publikácia predkladá mimoriadne aktuálnu tému, pretože realizácia transformácie vzdelávania sa nemôže uskutočniť bez zmien teórie vyučovania – didaktiky. Zaoberá sa takými prvkami teórie vyučovania, ktoré sú relatívne nové a pre niektorých pedagógov zatiaľ málo známe. Autori spracovali kvalitný pohľad na inovatívne prvky vzdelávania. Práca je rozdelená do ôsmich samostatných častí, ktoré pojednávajú o problémoch didaktiky súčasnosti a budúcnosti, o vzťahu hodnôt a vzdelávania, obsahu vzdelávania, cieľových kategóriach, rozvoji tvorivosti v podmienkach výchovno-vzdelávacieho procesu, o klíme školy, diferenciácii vo vyučovaní a o evalvácii v pedagogickej práci učiteľa. Je orientovaná na aktuálne oblasti vyučovania, vzdelávania, ale i výchovy. Spracováva aktuálne a kľúčové otázky súčasnej školy a vyučovania v nej, s využitím najnovšej našej i zahraničnej literatúry. Svojou odbornosťou, originálnosťou a celkovým spracovaním vhodne doplní a obohatí odbornú literatúru zameranú na riešenie problémov všeobecnej didaktiky, ktorá má uplatnenie v každodennej pedagogickej práci učiteľa.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | PhDr. Milan Štefanko - IRIS |
Rok vydania | 2005 |
Počet strán | 189 |
Typ viazania | brožovaná |
Hmotnosť (g) | 240 g |
Rozmery (š-v-h) | 203x145 |
EAN | 9788089018895 |
Dodacia doba | nedostupné |