Seth Godin
Moderné kmene
Kmeň je akákoľvek skupina ľudí, ktorí sú navzájom prepojení, majú vodcu a ideu. Ľudia sa milióny rokov spájali do kmeňov, či už náboženských, etnických, politických alebo aj hudobných. Je to naša prirodzenosť. Internet v súčasnosti odstránil zemepisné, finančné a časové bariéry. Všelijaké blogy a stránky na vytváranie sociálnych sietí pomáhajú existujúcim kmeňom rásť a novým kmeňom umožňujú, aby vznikli skupiny desiatich či desiatich miliónov ľudí, ktorým záleží na ich iPhonoch, politickej kampani či novom spôsobe boja proti globálnemu otepľovaniu. Kto bude viesť všetky kmene? Internet dokáže úžasné veci, no nedokáže zabezpečiť vodcovstvo. To ešte vždy musí prísť od jednotlivcov. Každý, kto chce niečo zmeniť, má dnes nástroje na dosah ruky. Ak si myslíte, že vodcovstvo je pre iných ľudí, zamyslite sa ešte raz – vodcovia sa objavujú v prekvapujúcom balení. Vezmite si Joela Spolského a jeho medzinárodný kmeň úžasne inteligentných softvérových inžinierov. Alebo vínneho experta Garyho Vaynerchucka s oddanými fanúšikmi, alebo viceprezidentku Microsoftu Mich Mathewsovú, ktorá vedie zo svojej kancelárie kmeň marketérov. Ak necháte bokom príležitosť byť vodcom, riskujete, že sa z vás stane „ovca“ – niekto, kto bojuje za to, aby za každú cenu ochránil status quo, a nikdy si nekladie otázku, či je poslušnosť preňho (a pre organizáciu) na niečo dobrá. „Ovciam“ sa dnes veľmi nedarí. Moderné kmene vás prinútia, aby ste sa zamysleli (naozaj zamysleli) nad príležitosťami viesť svojich kolegov, zákazníkov, investorov, veriacich, nadšencov, čitateľov… Nie je to ľahké, je to však ľahšie, ako si možno predstavujete.
Kmeň je akákoľvek skupina ľudí, ktorí sú navzájom prepojení, majú vodcu a ideu. Ľudia sa milióny rokov spájali do kmeňov, či už náboženských, etnických, politických alebo aj hudobných. Je to naša prirodzenosť. Internet v súčasnosti odstránil zemepisné, finančné a časové bariéry. Všelijaké blogy a stránky na vytváranie sociálnych sietí pomáhajú existujúcim kmeňom rásť a novým kmeňom umožňujú, aby vznikli skupiny desiatich či desiatich miliónov ľudí, ktorým záleží na ich iPhonoch, politickej kampani či novom spôsobe boja proti globálnemu otepľovaniu. Kto bude viesť všetky kmene? Internet dokáže úžasné veci, no nedokáže zabezpečiť vodcovstvo. To ešte vždy musí prísť od jednotlivcov. Každý, kto chce niečo zmeniť, má dnes nástroje na dosah ruky. Ak si myslíte, že vodcovstvo je pre iných ľudí, zamyslite sa ešte raz – vodcovia sa objavujú v prekvapujúcom balení. Vezmite si Joela Spolského a jeho medzinárodný kmeň úžasne inteligentných softvérových inžinierov. Alebo vínneho experta Garyho Vaynerchucka s oddanými fanúšikmi, alebo viceprezidentku Microsoftu Mich Mathewsovú, ktorá vedie zo svojej kancelárie kmeň marketérov. Ak necháte bokom príležitosť byť vodcom, riskujete, že sa z vás stane „ovca“ – niekto, kto bojuje za to, aby za každú cenu ochránil status quo, a nikdy si nekladie otázku, či je poslušnosť preňho (a pre organizáciu) na niečo dobrá. „Ovciam“ sa dnes veľmi nedarí. Moderné kmene vás prinútia, aby ste sa zamysleli (naozaj zamysleli) nad príležitosťami viesť svojich kolegov, zákazníkov, investorov, veriacich, nadšencov, čitateľov… Nie je to ľahké, je to však ľahšie, ako si možno predstavujete.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | IKAR |
Rok vydania | 2010 |
Počet strán | 144 |
Typ viazania | Knihy viazané |
Hmotnosť (g) | 202 g |
Rozmery (š-v-h) | 132x183 |
EAN | 9788055119205 |
Dodacia doba | nedostupné |