RNDr. Danica Božová, Mgr. Vladimíra Hakalová , Mgr. Matúš Magera, Mgr. Anna Melišíková
Hravá biológia 8 PZ ( 2.vyd.)
V rámci prvej kapitoly Hravej biológie 8 budú žiaci skúmať životné procesy organizmov - výživu, dýchanie, rozmnožovanie, rast, pohyb a dráždivosť. Spoznajú základné rozdiely medzi fotosyntézou a dýchaním, pomenujú časti rozmnožovacích orgánov rastliny aj spôsoby jej rozmnožovania. Naučia sa identifikovať jednoročné, dvojročné a trváce rastliny. ďalej si žiaci doplnia vedomosti o štruktúre rastlinnej a živočíšnej bunky a spoznajú jej základné životné procesy. Podľa odlišnosti chrupu budú schopní prideliť lebku k bylinožravcovi, mäsožravcovi alebo hlodavcovi. Rozlíšia prejavy a správanie zvierat zapríčinené podmienenými aj nepodmienenými reflexmi a oboznámia sa aj s ich zmyslovým vnímaním, pohybom, rozmnožovaním a vývinom. V ďalšej kapitole Hravej biológie 8 sa ôsmaci bližšie oboznámia s pozoruhodnou témou dedičnosti. Zoznámia sa s významnými vedcami a lekármi, ktorí ovplyvnili rozvoj tejto problematiky, ako aj so základnými pojmami, ktoré s ňou súvisia (vloha, genetika, jadro, gén...), spoznajú charakteristiky dedičnej a nededičnej premenlivosti a dedičné ochorenia. Aká je kvalita životného prostredia v jednotlivých regiónoch Slovenska? Odpoveď na túto otázku ôsmaci zistia v poslednej kapitole Hravej biológie 8. Žiaci spoznajú druhy alternatívnej energie i znečisťujúce látky. Osvoja si pojmy ako národný park, chránená krajinná oblasti, chránený areál, prírodná rezervácia a pamiatka. Spolužiakom predstavia slovenské národné parky aj sprístupnené jaskyne. Označia tatranské endemity a zistia spoločenskú hodnotu vybraných chránených druhov rastlín a živočíchov.
V rámci prvej kapitoly Hravej biológie 8 budú žiaci skúmať životné procesy organizmov - výživu, dýchanie, rozmnožovanie, rast, pohyb a dráždivosť. Spoznajú základné rozdiely medzi fotosyntézou a dýchaním, pomenujú časti rozmnožovacích orgánov rastliny aj spôsoby jej rozmnožovania. Naučia sa identifikovať jednoročné, dvojročné a trváce rastliny. ďalej si žiaci doplnia vedomosti o štruktúre rastlinnej a živočíšnej bunky a spoznajú jej základné životné procesy. Podľa odlišnosti chrupu budú schopní prideliť lebku k bylinožravcovi, mäsožravcovi alebo hlodavcovi. Rozlíšia prejavy a správanie zvierat zapríčinené podmienenými aj nepodmienenými reflexmi a oboznámia sa aj s ich zmyslovým vnímaním, pohybom, rozmnožovaním a vývinom. V ďalšej kapitole Hravej biológie 8 sa ôsmaci bližšie oboznámia s pozoruhodnou témou dedičnosti. Zoznámia sa s významnými vedcami a lekármi, ktorí ovplyvnili rozvoj tejto problematiky, ako aj so základnými pojmami, ktoré s ňou súvisia (vloha, genetika, jadro, gén...), spoznajú charakteristiky dedičnej a nededičnej premenlivosti a dedičné ochorenia. Aká je kvalita životného prostredia v jednotlivých regiónoch Slovenska? Odpoveď na túto otázku ôsmaci zistia v poslednej kapitole Hravej biológie 8. Žiaci spoznajú druhy alternatívnej energie i znečisťujúce látky. Osvoja si pojmy ako národný park, chránená krajinná oblasti, chránený areál, prírodná rezervácia a pamiatka. Spolužiakom predstavia slovenské národné parky aj sprístupnené jaskyne. Označia tatranské endemity a zistia spoločenskú hodnotu vybraných chránených druhov rastlín a živočíchov.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | TAKTIK vydavateľstvo, s.r.o. |
Rok vydania | 2018 |
Počet strán | 56 |
Typ viazania | Paperback |
Hmotnosť (g) | 166 g |
Rozmery (š-v-h) | 298x210 |
EAN | 9788081800771 |
Dodacia doba | nedostupné |