A. Polakovičová a kolektív
Literatúra I. pre stredné školy
Kolektív autorov pod vedením Aleny Polakovičovej predstavuje novú koncepciu literatúry: odlišnú od doteraz známych koncepcií a na základe praxe aj overenú. V nej sa prelína žánrový a literárnoteoretický princíp s literárnohistorickým prístupom. Prvá časť začína teoretickým úvodom, ktorý pomocou ukážok súčasnej literatúry umožňuje učiteľovi zjednotiť rozdielne úrovne žiakov v prvom ročníku na strednej škole, príp. ju možno využiť ako teoretickú bázu, ku ktorej sa môže žiak kedykoľvek vracať. Nasledujú kapitoly v chronologickom poradí (staroveká literatúra, stredoveká literatúra, humanistická a renesančná literatúra, baroková literatúra, klasicistická literatúra), v ktorých autori stručne predstavia dané obdobie a na základe vybraných typických žánrov uskutočňujú požiadavky ŠVP. Každá kapitola je ukončená testom Preskúšajte sa, ktorý je formulovaný ako súčasné maturity zo slovenského jazyka a literatúry. Učebnica spája s literatúrou aj dejepis, dejiny umenia i náuku o spoločnosti. Žiak si tak vytvára ucelenú predstavu o umení, kultúre, minulosti a literatúre, keď si vedomosti a zručnosti z literatúry od začiatku triedi a dáva do súvisu s inými odbormi. Učebnica okrem výkladového textu, ktorý dopĺňa bohatý ilustračný materiál, obsahuje aj ukážky vybraných diel a úlohy k nim. Okrem toho v nej nájdete aj rubriky, ktoré dopĺňajú učivo a rozširujú tak všeobecný prehľad žiakov strednej školy. Kvalitatívnou výhodou učebnice je jej snaha aktualizovať historické texty na súčasnú situáciu a dianie. Obsahovo prekonáva požiadavky ŠVP, preto si žiak i učiteľ vyberá. čo z tohto obsahu na hodinách absolvuje. Výsledky úloh nájdete v Zbierke textov a úloh z literatúry 1, ktorá je doplnkovým pracovným zošitom a príručkou literatúry zároveň.literatúry zároveň. Literatúra pre stredné školy 1: je v súlade so Štátnym vzdelávacím programom, rešpektuje konštruktivistický princíp vyučovania, rešpektuje komunikačno-zážitkový model vyučovania, literárnu teóriu používa na postupne sa prehlbujúcu analýzu a interpretáciu textu, literárnu históriu používa na spoznanie umeleckého dedičstva, literárnu kritiku používa na spoznanie iného ako vlastného názoru, učebnica aktualizuje texty z minulosti na súčasnosť a dnešného človeka, poskytuje dostatok materiálu na vyučovanie literatúry, rešpektuje rôzne druhy škôl, rešpektuje žiaka, ktorý „nebol na vyučovaní“, je prepojená s inými druhmi umenia (film, hudba, architektúra, maliarstvo...).
Kolektív autorov pod vedením Aleny Polakovičovej predstavuje novú koncepciu literatúry: odlišnú od doteraz známych koncepcií a na základe praxe aj overenú. V nej sa prelína žánrový a literárnoteoretický princíp s literárnohistorickým prístupom. Prvá časť začína teoretickým úvodom, ktorý pomocou ukážok súčasnej literatúry umožňuje učiteľovi zjednotiť rozdielne úrovne žiakov v prvom ročníku na strednej škole, príp. ju možno využiť ako teoretickú bázu, ku ktorej sa môže žiak kedykoľvek vracať. Nasledujú kapitoly v chronologickom poradí (staroveká literatúra, stredoveká literatúra, humanistická a renesančná literatúra, baroková literatúra, klasicistická literatúra), v ktorých autori stručne predstavia dané obdobie a na základe vybraných typických žánrov uskutočňujú požiadavky ŠVP. Každá kapitola je ukončená testom Preskúšajte sa, ktorý je formulovaný ako súčasné maturity zo slovenského jazyka a literatúry. Učebnica spája s literatúrou aj dejepis, dejiny umenia i náuku o spoločnosti. Žiak si tak vytvára ucelenú predstavu o umení, kultúre, minulosti a literatúre, keď si vedomosti a zručnosti z literatúry od začiatku triedi a dáva do súvisu s inými odbormi. Učebnica okrem výkladového textu, ktorý dopĺňa bohatý ilustračný materiál, obsahuje aj ukážky vybraných diel a úlohy k nim. Okrem toho v nej nájdete aj rubriky, ktoré dopĺňajú učivo a rozširujú tak všeobecný prehľad žiakov strednej školy. Kvalitatívnou výhodou učebnice je jej snaha aktualizovať historické texty na súčasnú situáciu a dianie. Obsahovo prekonáva požiadavky ŠVP, preto si žiak i učiteľ vyberá. čo z tohto obsahu na hodinách absolvuje. Výsledky úloh nájdete v Zbierke textov a úloh z literatúry 1, ktorá je doplnkovým pracovným zošitom a príručkou literatúry zároveň.literatúry zároveň. Literatúra pre stredné školy 1: je v súlade so Štátnym vzdelávacím programom, rešpektuje konštruktivistický princíp vyučovania, rešpektuje komunikačno-zážitkový model vyučovania, literárnu teóriu používa na postupne sa prehlbujúcu analýzu a interpretáciu textu, literárnu históriu používa na spoznanie umeleckého dedičstva, literárnu kritiku používa na spoznanie iného ako vlastného názoru, učebnica aktualizuje texty z minulosti na súčasnosť a dnešného človeka, poskytuje dostatok materiálu na vyučovanie literatúry, rešpektuje rôzne druhy škôl, rešpektuje žiaka, ktorý „nebol na vyučovaní“, je prepojená s inými druhmi umenia (film, hudba, architektúra, maliarstvo...).
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | Orbis Pictus Istropolitana |
Rok vydania | 2015 |
Počet strán | 160 |
Typ viazania | Brožovaná väzba |
Hmotnosť (g) | 460 g |
Rozmery (š-v-h) | 210-295 |
EAN | 9788081203817 |
Dodacia doba | nedostupné |