Anne Frobisher, Len Frobisher
Didaktika matematiky I.
Didaktika matematiky I. je pre učiteľa sprievodcom po svete matematiky a spôsobmi matematického premýšľania. Ak je vaším zámerom vytvárať u žiakov pozitívny vzťah k matematike a hľadáte zásobáreň úloh a zadaní, je to práve toto dielo, ktoré dokáže naštartovať vzťah k matematike u vašich žiakov. Poďte skúmať matematické problémy a objavujte, ako možno tieto problémy zapojiť do prirodzeného procesu učenia sa žiakov! Známi britskí autori Anne a Len Frobisherovci zdôrazňujú vo svojej knihe potrebu zmeny postojov žiakov k matematike a možno aj zmeny postoja k matematike u učiteľa. Vychádzajú z toho, že matematika nemá byť len o uvažovaní typu "buď - alebo". Sú presvedčení o tom, že učiteľ by mal hľadať prístup, ktorý mu vyhovuje najviac a v neposlednom rade, ktorý vyhovuje jeho žiakom. OBSAH 1. Matematika, matematici a problémy 1.1 Čo je matematika? 1.2. Myslieť matematicky 1.3 Čo robia matematici? 1.4 Vývoj matematických myšlienok: príklad 1.5 Dôležitosť matematiky 1.6 Protirečenia matematiky 2. „Využívanie a používanie" matematiky v matematickom kurikule 2.1 Matematické kurikulum na 1. stupni základnej školy – v primárnom vzdelávaní 2.2 Rozvíjať „využívať a používať" v kurikule 3. Úlohy a úlohy na premýšľanie 3.1 Problémy s definíciou 3.2 Školské úlohy 3.3 Matematické cvičenia 3.4 Matematické úlohy na premýšľanie 3.5 Rozdelenie matematických úloh na premýšľanie 3.6 Štrukturálne rozdiely 4. Myslenie a dôvodenie pri riešení 4.1 Matematické myslenie a dôvodenie 4.2 Matematická argumentácia 5. Postupy pri hľadaní riešenia 5.1 Čo je to proces riešenia? 5.2 Niektoré dôležité procesy využívané pri hľadaní riešenia úloh 6. Rozvíjanie matematických stratégií 6.1 Matematické stratégie 6.2 Heuristiky 6.3 Používanie stratégií 6.4 Metakognitívne procesy
Didaktika matematiky I. je pre učiteľa sprievodcom po svete matematiky a spôsobmi matematického premýšľania. Ak je vaším zámerom vytvárať u žiakov pozitívny vzťah k matematike a hľadáte zásobáreň úloh a zadaní, je to práve toto dielo, ktoré dokáže naštartovať vzťah k matematike u vašich žiakov. Poďte skúmať matematické problémy a objavujte, ako možno tieto problémy zapojiť do prirodzeného procesu učenia sa žiakov! Známi britskí autori Anne a Len Frobisherovci zdôrazňujú vo svojej knihe potrebu zmeny postojov žiakov k matematike a možno aj zmeny postoja k matematike u učiteľa. Vychádzajú z toho, že matematika nemá byť len o uvažovaní typu "buď - alebo". Sú presvedčení o tom, že učiteľ by mal hľadať prístup, ktorý mu vyhovuje najviac a v neposlednom rade, ktorý vyhovuje jeho žiakom. OBSAH 1. Matematika, matematici a problémy 1.1 Čo je matematika? 1.2. Myslieť matematicky 1.3 Čo robia matematici? 1.4 Vývoj matematických myšlienok: príklad 1.5 Dôležitosť matematiky 1.6 Protirečenia matematiky 2. „Využívanie a používanie" matematiky v matematickom kurikule 2.1 Matematické kurikulum na 1. stupni základnej školy – v primárnom vzdelávaní 2.2 Rozvíjať „využívať a používať" v kurikule 3. Úlohy a úlohy na premýšľanie 3.1 Problémy s definíciou 3.2 Školské úlohy 3.3 Matematické cvičenia 3.4 Matematické úlohy na premýšľanie 3.5 Rozdelenie matematických úloh na premýšľanie 3.6 Štrukturálne rozdiely 4. Myslenie a dôvodenie pri riešení 4.1 Matematické myslenie a dôvodenie 4.2 Matematická argumentácia 5. Postupy pri hľadaní riešenia 5.1 Čo je to proces riešenia? 5.2 Niektoré dôležité procesy využívané pri hľadaní riešenia úloh 6. Rozvíjanie matematických stratégií 6.1 Matematické stratégie 6.2 Heuristiky 6.3 Používanie stratégií 6.4 Metakognitívne procesy
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o. |
Rok vydania | 2015 |
Počet strán | 150 |
Typ viazania | Paperback |
Hmotnosť (g) | 575 g |
Rozmery (š-v-h) | 295x210 |
EAN | 9788081401800 |
Dodacia doba | nedostupné |