Ivan Turek
Didaktika
Publikácia je zameraná na hlavné prvky systému didaktiky: ciele výučby; osobnosť žiaka; osobnosť učiteľa; didaktické zásady; učivo, kurikulum, štandardy; metódy, organizačné formy i materiálne prostriedky výučby; skúšanie a hodnotenie žiakov; moderné koncepcie výučby; kvalita výučby. V publikácii sa uvádzajú mnohé inovácie v oblasti didaktiky, napr. dôsledky globalizácie na výchovu a vzdelávanie, učebné štýly a rozvíjanie spôsobilosti žiakov učiť sa, návrh štandardov pre učiteľov, tvorivosť v práci učiteľa, kurikulum, štandardy, kľúčové kompetencie, výchova žiakov k podnikavosti, európska dimenzia vzdelávania, metódy rozvoja kritického a tvorivého myslenia žiakov, moderné trendy v skúšaní a hodnotení žiakov, niektoré progresívne koncepcie výučby, napr. konštruktivizmus, autentické vyučovanie, elektronické vzdelávanie, mozgovokompatibilné učenie. V úvode každej kapitoly sú uvedené konkrétne ciele štúdia kapitoly, ktorých mieru dosiahnutia si čitateľ môže overiť vyriešením autodidaktického testu. V závere každej kapitoly sú uvedené úlohy a námety na premýšľanie, ktoré možno využiť aj ako témy projektov alebo seminárnych prác. V treťom vydaní publikácie v porovnaní s druhým vydaním došlo k niektorým zmenám v obsahu, najmä doplnením o nové podkapitoly (Šikanovanie žiakov a jeho prevencia, Vzdelávanie učiteľov, Hodnotenie kvality školy, Benchmarking, benchlearning). Publikácia je určená najmä učiteľom základných a stredných škôl, ako aj študentom učiteľských odborov na vysokých školách.
Publikácia je zameraná na hlavné prvky systému didaktiky: ciele výučby; osobnosť žiaka; osobnosť učiteľa; didaktické zásady; učivo, kurikulum, štandardy; metódy, organizačné formy i materiálne prostriedky výučby; skúšanie a hodnotenie žiakov; moderné koncepcie výučby; kvalita výučby. V publikácii sa uvádzajú mnohé inovácie v oblasti didaktiky, napr. dôsledky globalizácie na výchovu a vzdelávanie, učebné štýly a rozvíjanie spôsobilosti žiakov učiť sa, návrh štandardov pre učiteľov, tvorivosť v práci učiteľa, kurikulum, štandardy, kľúčové kompetencie, výchova žiakov k podnikavosti, európska dimenzia vzdelávania, metódy rozvoja kritického a tvorivého myslenia žiakov, moderné trendy v skúšaní a hodnotení žiakov, niektoré progresívne koncepcie výučby, napr. konštruktivizmus, autentické vyučovanie, elektronické vzdelávanie, mozgovokompatibilné učenie. V úvode každej kapitoly sú uvedené konkrétne ciele štúdia kapitoly, ktorých mieru dosiahnutia si čitateľ môže overiť vyriešením autodidaktického testu. V závere každej kapitoly sú uvedené úlohy a námety na premýšľanie, ktoré možno využiť aj ako témy projektov alebo seminárnych prác. V treťom vydaní publikácie v porovnaní s druhým vydaním došlo k niektorým zmenám v obsahu, najmä doplnením o nové podkapitoly (Šikanovanie žiakov a jeho prevencia, Vzdelávanie učiteľov, Hodnotenie kvality školy, Benchmarking, benchlearning). Publikácia je určená najmä učiteľom základných a stredných škôl, ako aj študentom učiteľských odborov na vysokých školách.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | Wolters Kluwer |
Rok vydania | 2014 |
Počet strán | 620 |
Typ viazania | Pevná väzba |
Hmotnosť (g) | 1230 g |
Rozmery (š-v-h) | 175x247 |
EAN | 9788081680045 |
Dodacia doba | nedostupné |