Dagmar Magurová, Ľudmila Majerníková

Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve

Obsah: Predhovor 1. Úvod do pedagogiky 1.1. Definícia a predmet pedagogiky 1.2. Systém pedagogických vied 1.3. Výchova jako predmet pedagogiky 1.3.1. Ciele a princípy výchovy 1.3.1.1. Triedenie a klasifikácie výchovných cieľov 1.3.2. Formy, prostriedky, podmienky a obsah výchovy 1.3.3. Vymedzenie a klasifikácia výchovných cieľov 1.4. Sebavýchova a sebapoznanie 1.5. Výchovno-vzdelávací proces a základné vzdelávacie pojmy 2. Potreba roly sestry-edukátorky v ošetrovateľskej praxi 2.1. Osobnosť edukátora 2.2. Legislatíva a ošetrovateľská prax 2.3. Význam výchovy k zdraviu v profesii sestry 2.3.1. Zdravie a jeho dimenzie 2.3.2. Vymedzenie pojmu zdravie 2.3.3. Modely zdravia 2.3.4. Komunita a zdravie 2.3.5. Faktory ovplyvňujúce zdravie 2.4. Zdravotná výchova a výchova k zdraviu v práci sestry 2.4.1. Vymedzenie základných pojmov 2.4.2. Ciele výchovy k zdraviu a zdravotnej výchovy 2.4.3. Taxonómie výchovných cieľov 2.5. Edukácia v primárnej, sekundárnej a terciárnej starostlivosti 2.5.1. Primárna zdravotná výchova 2.5.2. Sekundárna zdravotná výchova 2.5.3. Terciárna zdravotná výchova 2.5.4. Príklady z praxe pre jednotlivé sféry výchovy k zdraviu 3. Špecifiká edukácie v ošetrovateľstve 3.1. Základné pojmy v edukácii 3.2. Faktory a zásady ovplyvňujúce edukáciu 3.3. Edukačná realita – základné pojmy, vzťahy a ich aplikácia v ošetrovateľstve 3.4. Obsah vzdelávania 3.5. Edukačné metódy 3.6. Pomôcky, prostriedky a podmienky edukačného procesu 3.7. Organizačné formy edukácie v ošetrovateľstve 3.8. Druhy edukácie v ošetrovateľstve 3.9. Špecifické skupiny edukantov v edukácii 3.9.1. Špecifiká edukácie z hľadiska veku 3.9.2. Špecifiká edukácie edukantov s chronickým ochorením 3.9.3. Špecifiká edukácie edukantov so senzorickými poruchami 3.9.4. Špecifiká edukácie edukantov rómskeho etnika 3.9.5. Špecifiká edukácie psychicky chorého edukanta a jeho rodiny 3.9.6. Špecifiká edukácie pacienta iného etnika 3.10. Terapeutická komunikácia a jej využitie v ošetrovateľskom a edukačnom procese 3.11. Etika pri edukácii v ošetrovateľstve 4. Edukačný proces v kontexte s ošetrovateľskou praxou 4.1. Potreba učenia v ošetrovateľstve 4.2. Edukačný proces v ošetrovateľstve 4.2.1. Metodický postup v jednotlivých fázach edukačného procesu 4.2.1.1. Posudzovanie ako 1. fáza edukačného procesu 4.2.1.2. Diagnostika – 2. fáza edukačného procesu 4.2.1.3. Plánovanie – 3. fáza edukačného procesu 4.2.1.4. Fáza realizácie 4.2.1.5. Vyhodnotenie – 5. fáza edukačného procesu 4.3. Faktory podmieňujúce úspešnosť a neúspešnosť edukácie 4.4. Záznam o edukácii 5. Aplikácia a ukážky jednotlivých fáz edukačného procesu v edukácii 5.1. Posudzovanie v rámci edukačného procesu 5.2. Diagnostikovanie v edukácii 5.3. Plánovanie v edukácii 5.4. Realizácia ako 4. fáza edukačného procesu 5.5. Ukážky konkrétnych edukačných plánov 6. Aplikácia ošetrovateľských teórií a modelov v edukačnej praxi 6.1. Gordonovej ošetrovateľský model – model funkčných vzorcov zdravia a jeho aplikácia v edukácii 6.2. Penderovej model zdravia – ošetrovateľský model upevňovania zdravia 6.3. Koncepčný model D. E. Oremovej 6.4. Kingovej ošetrovateľský model 6.5. Leiningerovej model „vychádzajúceho slnka“ v multikultúrnom ošetrovateľstve 6.6. Koncepčný model V. Hendersonovej 6.7. Využitie modelu Hildegardy Peplauovej Zoznam obrázkov Zoznam tabuliek

Obsah: Predhovor 1. Úvod do pedagogiky 1.1. Definícia a predmet pedagogiky 1.2. Systém pedagogických vied 1.3. Výchova jako predmet pedagogiky 1.3.1. Ciele a princípy výchovy 1.3.1.1. Triedenie a klasifikácie výchovných cieľov 1.3.2. Formy, prostriedky, podmienky a obsah výchovy 1.3.3. Vymedzenie a klasifikácia výchovných cieľov 1.4. Sebavýchova a sebapoznanie 1.5. Výchovno-vzdelávací proces a základné vzdelávacie pojmy 2. Potreba roly sestry-edukátorky v ošetrovateľskej praxi 2.1. Osobnosť edukátora 2.2. Legislatíva a ošetrovateľská prax 2.3. Význam výchovy k zdraviu v profesii sestry 2.3.1. Zdravie a jeho dimenzie 2.3.2. Vymedzenie pojmu zdravie 2.3.3. Modely zdravia 2.3.4. Komunita a zdravie 2.3.5. Faktory ovplyvňujúce zdravie 2.4. Zdravotná výchova a výchova k zdraviu v práci sestry 2.4.1. Vymedzenie základných pojmov 2.4.2. Ciele výchovy k zdraviu a zdravotnej výchovy 2.4.3. Taxonómie výchovných cieľov 2.5. Edukácia v primárnej, sekundárnej a terciárnej starostlivosti 2.5.1. Primárna zdravotná výchova 2.5.2. Sekundárna zdravotná výchova 2.5.3. Terciárna zdravotná výchova 2.5.4. Príklady z praxe pre jednotlivé sféry výchovy k zdraviu 3. Špecifiká edukácie v ošetrovateľstve 3.1. Základné pojmy v edukácii 3.2. Faktory a zásady ovplyvňujúce edukáciu 3.3. Edukačná realita – základné pojmy, vzťahy a ich aplikácia v ošetrovateľstve 3.4. Obsah vzdelávania 3.5. Edukačné metódy 3.6. Pomôcky, prostriedky a podmienky edukačného procesu 3.7. Organizačné formy edukácie v ošetrovateľstve 3.8. Druhy edukácie v ošetrovateľstve 3.9. Špecifické skupiny edukantov v edukácii 3.9.1. Špecifiká edukácie z hľadiska veku 3.9.2. Špecifiká edukácie edukantov s chronickým ochorením 3.9.3. Špecifiká edukácie edukantov so senzorickými poruchami 3.9.4. Špecifiká edukácie edukantov rómskeho etnika 3.9.5. Špecifiká edukácie psychicky chorého edukanta a jeho rodiny 3.9.6. Špecifiká edukácie pacienta iného etnika 3.10. Terapeutická komunikácia a jej využitie v ošetrovateľskom a edukačnom procese 3.11. Etika pri edukácii v ošetrovateľstve 4. Edukačný proces v kontexte s ošetrovateľskou praxou 4.1. Potreba učenia v ošetrovateľstve 4.2. Edukačný proces v ošetrovateľstve 4.2.1. Metodický postup v jednotlivých fázach edukačného procesu 4.2.1.1. Posudzovanie ako 1. fáza edukačného procesu 4.2.1.2. Diagnostika – 2. fáza edukačného procesu 4.2.1.3. Plánovanie – 3. fáza edukačného procesu 4.2.1.4. Fáza realizácie 4.2.1.5. Vyhodnotenie – 5. fáza edukačného procesu 4.3. Faktory podmieňujúce úspešnosť a neúspešnosť edukácie 4.4. Záznam o edukácii 5. Aplikácia a ukážky jednotlivých fáz edukačného procesu v edukácii 5.1. Posudzovanie v rámci edukačného procesu 5.2. Diagnostikovanie v edukácii 5.3. Plánovanie v edukácii 5.4. Realizácia ako 4. fáza edukačného procesu 5.5. Ukážky konkrétnych edukačných plánov 6. Aplikácia ošetrovateľských teórií a modelov v edukačnej praxi 6.1. Gordonovej ošetrovateľský model – model funkčných vzorcov zdravia a jeho aplikácia v edukácii 6.2. Penderovej model zdravia – ošetrovateľský model upevňovania zdravia 6.3. Koncepčný model D. E. Oremovej 6.4. Kingovej ošetrovateľský model 6.5. Leiningerovej model „vychádzajúceho slnka“ v multikultúrnom ošetrovateľstve 6.6. Koncepčný model V. Hendersonovej 6.7. Využitie modelu Hildegardy Peplauovej Zoznam obrázkov Zoznam tabuliek

Jazyk slovenský
Vydavateľ Osveta
Rok vydania 2009
Počet strán 155
Typ viazania brožovaná
Hmotnosť (g) 300 g
Rozmery (š-v-h) 240x170
EAN 9788080633264
Dodacia doba nedostupné


Dalšie obľúbené tituly z kategórie:


Spoločné vytváranie bezpečia - Liečenie krehkého pacienta
-9%
Jon Frederickson
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
29,99 €
27,30 €
Môžeš si za to sám – našťastie!
-9%
Thomas Fritzsche
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
13,50 €
12,29 €
Ako oslobodiť potenciál vášho dieťaťa
-9%
Daniela Valente
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
12,50 €
11,38 €
Veľkí klamári
-9%
Christian L. Hart, Drew A. Curtis
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
19,99 €
18,20 €
Nesmrteľnosť - Ako túžba po večnom živote poháňa civilizáciu
-9%
Stephen Cave
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
13,95 €
12,70 €
Detský mozog: Predškolák
-9%
Robert Krause
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
19,90 €
18,11 €
Múdrosť stromu
-9%
Zuna Vesan Kozánková
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
21,90 €
19,93 €
Mami, oci, každý je výnimočný
-9%
Petra Arslan Šinková
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
15,90 €
14,47 €