Dušan Hovorka, Karel Komárek, Ján Chrapan
Ako písať a komunikovať
Kolektív autorov predkladá monografiu s uvedeným názvom i podtitulom pre prvobádateľov, teda nastupujúcich vedeckých pracovníkov v ústavoch a výskumných inštitúciách a rovnako určených pre vedúcich vyučujúcich na katedrách vysokých škôl. K tomu si volia primeranú osnovu od vstupných slov, osvetlenie pojmov a ich usporiadaní a tak nasledujú v postupnosti konkretizácie úloh: ich zverejnenie, tematizácia a klasifikácia kvalifikačných prác (ročníkové, bakalárske, diplomové, dizertačné, habilitačné, inauguračné až doktorské dizertačné rozpravy). Zmieňujú sa aj v ďalších prácach, ako sú vysokoškolské učebnice, skriptová literatúra. Dôležitú pozornosť venujú prirodzene, vedeckým prácam a ich súčastiam: anotácii, abstraktu, prvotine, monografii, popularizácii, spisbe faktu, vedeckej príručke, encyklopedickému súboru, posteru, oznamu, knižke, publikácii a samotnému laudáciu k životnému jubileu, resp. k publikačnému úspechu. Nemožno obísť legislatívnu literatúru, platný vysokoškolský zákon, autorský zákon a pod. V časti Kategorizácia vied pertraktuje sa na prvom mieste experimentálna báza vedeckej prvotnosti. Ruka v ruke s tým je reč o súboroch vied, spracovaní informácií, citačnej zložke, a vedeckom myslení, etike spolupráce, ako aj zákonitostiach osobnostnej a tímovej vedeckej práce. Napokon záujemcovia zoznámia sa s takými otázkami, ako sú: akademická obec, celoživotné vzdelávanie, rétorika, vedecká dišputa až po širšie okruhy tejto činnosti: vedomostná spoločnosť, veda v súvislostiach, autor ako dobrý človek, tvorivý, zodpovedný. Knižnú monografiu obohacuje kategorizácia publikačnej činnosti ako atribútu vedy. Táto monografia zorientuje, napomôže a prispeje ku kreovaniu ďalšej generácie, vedeckej inteligencie tak potrebných pre riešenie čoraz náročnejších problémov ľudskej spoločnosti našich čias.
Kolektív autorov predkladá monografiu s uvedeným názvom i podtitulom pre prvobádateľov, teda nastupujúcich vedeckých pracovníkov v ústavoch a výskumných inštitúciách a rovnako určených pre vedúcich vyučujúcich na katedrách vysokých škôl. K tomu si volia primeranú osnovu od vstupných slov, osvetlenie pojmov a ich usporiadaní a tak nasledujú v postupnosti konkretizácie úloh: ich zverejnenie, tematizácia a klasifikácia kvalifikačných prác (ročníkové, bakalárske, diplomové, dizertačné, habilitačné, inauguračné až doktorské dizertačné rozpravy). Zmieňujú sa aj v ďalších prácach, ako sú vysokoškolské učebnice, skriptová literatúra. Dôležitú pozornosť venujú prirodzene, vedeckým prácam a ich súčastiam: anotácii, abstraktu, prvotine, monografii, popularizácii, spisbe faktu, vedeckej príručke, encyklopedickému súboru, posteru, oznamu, knižke, publikácii a samotnému laudáciu k životnému jubileu, resp. k publikačnému úspechu. Nemožno obísť legislatívnu literatúru, platný vysokoškolský zákon, autorský zákon a pod. V časti Kategorizácia vied pertraktuje sa na prvom mieste experimentálna báza vedeckej prvotnosti. Ruka v ruke s tým je reč o súboroch vied, spracovaní informácií, citačnej zložke, a vedeckom myslení, etike spolupráce, ako aj zákonitostiach osobnostnej a tímovej vedeckej práce. Napokon záujemcovia zoznámia sa s takými otázkami, ako sú: akademická obec, celoživotné vzdelávanie, rétorika, vedecká dišputa až po širšie okruhy tejto činnosti: vedomostná spoločnosť, veda v súvislostiach, autor ako dobrý človek, tvorivý, zodpovedný. Knižnú monografiu obohacuje kategorizácia publikačnej činnosti ako atribútu vedy. Táto monografia zorientuje, napomôže a prispeje ku kreovaniu ďalšej generácie, vedeckej inteligencie tak potrebných pre riešenie čoraz náročnejších problémov ľudskej spoločnosti našich čias.
Jazyk | slovenský |
Vydavateľ | Osveta |
Rok vydania | 2011 |
Počet strán | 247 |
Typ viazania | brožovaná |
Hmotnosť (g) | 405 g |
Rozmery (š-v-h) | 205x145 |
EAN | 9788080633707 |
Dodacia doba | nedostupné |