Milan Rajňák, Darina Bujnová, Slávka Floreková, Helena Majdúchová

Cenové rozhodovanie

Trhové hospodárstvo vytvára vysoké nároky a zložité podmienky pri presadzovaní podnikateľských subjektov. Do popredia sa dostávajú najmä otázky prosperity, solventnosti a úspešného rozvoja firmy a v tejto súvislosti problematika procesu optimalizácie zlaďovania a efektívneho využívania vzájomného prepojenia trhu, pracovnej sily a peňazí. Primárnu úlohu v tomto procese zohrávajú náklady a ceny. Úspešnosť podnikania v podstatnej miere závisí od výšky nákladov, ktoré nevyhnutne na túto činnosť musí vynaložiť každý podnikateľ a od správne stanovených cien, ktoré uhradia náklady a zabezpečia dostatočný zisk. Od úrovne nákladov a cien realizovaných výkonov závisí teda konečný efekt a tým aj možnosť ďalšieho rozvoja firmy. Učebný predmet „Cenové rozhodovanie nadväzuje najmä na predmet „Kalkulácie a rozpočty a vzájomne súvisí s ďalšími učebnými predmetmi ako sú Podnikové financie, Finančno-ekonomická analýza, Vnútropodnikový controlling. Jeho cieľom je prehĺbiť poznatky o priebehu a riadení hodnotovej stránky výrobného a realizačného procesu a podnikateľskej aktivity vôbec. Zabezpečiť prosperitu firmy v konkrétnych trhových podmienkach nie je jednoduché. Na výrobný i realizačný proces a tým aj na ceny vplýva množstvo interných i externých faktorov. Podniky musia pružne reagovať a rýchlo sa prispôsobiť celému radu predvídateľných i nepredvídateľných podmienok vyplývajúcich z trhu. Oblasť cien v trhovej ekonomike je špecifickou záležitosťou každej firmy. Neexistujú žiadne stanovené pravidlá (okrem rámcového zákona o cenách a príslušnej vyhlášky), predpísané metódy alebo postupy. Každý podnikateľ si tvorí svoju vlastnú cenovú stratégiu, vlastný postup pri určovaní výšky cien a ich presadzovaní na trhu. Je súčasťou marketingovej filozofie podniku. Učebnica zdôrazňuje, že na výšku cien vplýva množstvo faktorov , a naviac často v neustále meniacej sa intenzite. Je preto nevyhnutné uvážlivo pristupovať k voľbe postupu a prijímaniu rozhodnutia. Z marketingového prístupu vieme, že cena má byť taká, aby bola vhodná pre kupujúceho i predávajúceho, aby úspešne vyjadrila to, čo vyjadrovať má, t. j. kvalitu určitého tovaru, schopnosť uspokojovať určité potreby, úroveň a efektívnosť zvládnutia jeho výroby v požadovanom množstve a čase a pod. V knihe sú rozobrané aj ďalšie problémové väzby, bez poznania a riešenia ktorých nie je možné úspešne rozhodovať. Zároveň sú uvádzané postupy a praktické ukážky, ktoré umožňujú tieto problémy postupne zvládnuť. Obsah učebnice pochopiteľne nevyčerpáva celú problematiku cien. V skrátenej podobe orientuje pozornosť študentov a podnikových manažérov na tie oblasti, ktoré môžu pomôcť a skvalitniť rozhodovaciu činnosť ekonómov a manažérov v podmienkach SR a poskytnúť im základnú orientáciu v literatúre zo sledovanej oblasti.

Trhové hospodárstvo vytvára vysoké nároky a zložité podmienky pri presadzovaní podnikateľských subjektov. Do popredia sa dostávajú najmä otázky prosperity, solventnosti a úspešného rozvoja firmy a v tejto súvislosti problematika procesu optimalizácie zlaďovania a efektívneho využívania vzájomného prepojenia trhu, pracovnej sily a peňazí. Primárnu úlohu v tomto procese zohrávajú náklady a ceny. Úspešnosť podnikania v podstatnej miere závisí od výšky nákladov, ktoré nevyhnutne na túto činnosť musí vynaložiť každý podnikateľ a od správne stanovených cien, ktoré uhradia náklady a zabezpečia dostatočný zisk. Od úrovne nákladov a cien realizovaných výkonov závisí teda konečný efekt a tým aj možnosť ďalšieho rozvoja firmy. Učebný predmet „Cenové rozhodovanie nadväzuje najmä na predmet „Kalkulácie a rozpočty a vzájomne súvisí s ďalšími učebnými predmetmi ako sú Podnikové financie, Finančno-ekonomická analýza, Vnútropodnikový controlling. Jeho cieľom je prehĺbiť poznatky o priebehu a riadení hodnotovej stránky výrobného a realizačného procesu a podnikateľskej aktivity vôbec. Zabezpečiť prosperitu firmy v konkrétnych trhových podmienkach nie je jednoduché. Na výrobný i realizačný proces a tým aj na ceny vplýva množstvo interných i externých faktorov. Podniky musia pružne reagovať a rýchlo sa prispôsobiť celému radu predvídateľných i nepredvídateľných podmienok vyplývajúcich z trhu. Oblasť cien v trhovej ekonomike je špecifickou záležitosťou každej firmy. Neexistujú žiadne stanovené pravidlá (okrem rámcového zákona o cenách a príslušnej vyhlášky), predpísané metódy alebo postupy. Každý podnikateľ si tvorí svoju vlastnú cenovú stratégiu, vlastný postup pri určovaní výšky cien a ich presadzovaní na trhu. Je súčasťou marketingovej filozofie podniku. Učebnica zdôrazňuje, že na výšku cien vplýva množstvo faktorov , a naviac často v neustále meniacej sa intenzite. Je preto nevyhnutné uvážlivo pristupovať k voľbe postupu a prijímaniu rozhodnutia. Z marketingového prístupu vieme, že cena má byť taká, aby bola vhodná pre kupujúceho i predávajúceho, aby úspešne vyjadrila to, čo vyjadrovať má, t. j. kvalitu určitého tovaru, schopnosť uspokojovať určité potreby, úroveň a efektívnosť zvládnutia jeho výroby v požadovanom množstve a čase a pod. V knihe sú rozobrané aj ďalšie problémové väzby, bez poznania a riešenia ktorých nie je možné úspešne rozhodovať. Zároveň sú uvádzané postupy a praktické ukážky, ktoré umožňujú tieto problémy postupne zvládnuť. Obsah učebnice pochopiteľne nevyčerpáva celú problematiku cien. V skrátenej podobe orientuje pozornosť študentov a podnikových manažérov na tie oblasti, ktoré môžu pomôcť a skvalitniť rozhodovaciu činnosť ekonómov a manažérov v podmienkach SR a poskytnúť im základnú orientáciu v literatúre zo sledovanej oblasti.

Jazyk slovenský
Vydavateľ Sprint vfra
Rok vydania 2007
Počet strán 240
Typ viazania pevná
Rozmery (š-v-h) 0x0
EAN 9788089085897
Dodacia doba nedostupné


Dalšie obľúbené tituly z kategórie:


Európska diplomacia - Pôvod, premena a príležitosti
František Ružička, Ľubica Karvašová
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
17,70 €
Šach & mat
-9%
Ali Hazelwood
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
16,99 €
15,47 €
Súbor 24 kariet  - zelenina
-9%
Petr Kupka
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
3,59 €
3,27 €
Cesta k Wigan Pier
-9%
George Orwell
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
16,95 €
15,43 €
Zázraky
-9%
Valentín Šefčík
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
11,95 €
10,88 €
Outsider
-9%
Stephen King
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
19,90 €
18,11 €
Dubaj a Abú Dhabí - TOP 10 - Výběr 10 nej pro každou příležitost
-9%
kolektiv
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
11,90 €
10,83 €
Všetko, čo potrebujete vedieť, ale nikdy vám to nepovedali
-9%
David Icke
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
32,80 €
29,85 €