Milan Rajňák, Darina Bujnová, Slávka Floreková, Helena Majdúchová

Cenové rozhodovanie

Trhové hospodárstvo vytvára vysoké nároky a zložité podmienky pri presadzovaní podnikateľských subjektov. Do popredia sa dostávajú najmä otázky prosperity, solventnosti a úspešného rozvoja firmy a v tejto súvislosti problematika procesu optimalizácie zlaďovania a efektívneho využívania vzájomného prepojenia trhu, pracovnej sily a peňazí. Primárnu úlohu v tomto procese zohrávajú náklady a ceny. Úspešnosť podnikania v podstatnej miere závisí od výšky nákladov, ktoré nevyhnutne na túto činnosť musí vynaložiť každý podnikateľ a od správne stanovených cien, ktoré uhradia náklady a zabezpečia dostatočný zisk. Od úrovne nákladov a cien realizovaných výkonov závisí teda konečný efekt a tým aj možnosť ďalšieho rozvoja firmy. Učebný predmet „Cenové rozhodovanie nadväzuje najmä na predmet „Kalkulácie a rozpočty a vzájomne súvisí s ďalšími učebnými predmetmi ako sú Podnikové financie, Finančno-ekonomická analýza, Vnútropodnikový controlling. Jeho cieľom je prehĺbiť poznatky o priebehu a riadení hodnotovej stránky výrobného a realizačného procesu a podnikateľskej aktivity vôbec. Zabezpečiť prosperitu firmy v konkrétnych trhových podmienkach nie je jednoduché. Na výrobný i realizačný proces a tým aj na ceny vplýva množstvo interných i externých faktorov. Podniky musia pružne reagovať a rýchlo sa prispôsobiť celému radu predvídateľných i nepredvídateľných podmienok vyplývajúcich z trhu. Oblasť cien v trhovej ekonomike je špecifickou záležitosťou každej firmy. Neexistujú žiadne stanovené pravidlá (okrem rámcového zákona o cenách a príslušnej vyhlášky), predpísané metódy alebo postupy. Každý podnikateľ si tvorí svoju vlastnú cenovú stratégiu, vlastný postup pri určovaní výšky cien a ich presadzovaní na trhu. Je súčasťou marketingovej filozofie podniku. Učebnica zdôrazňuje, že na výšku cien vplýva množstvo faktorov , a naviac často v neustále meniacej sa intenzite. Je preto nevyhnutné uvážlivo pristupovať k voľbe postupu a prijímaniu rozhodnutia. Z marketingového prístupu vieme, že cena má byť taká, aby bola vhodná pre kupujúceho i predávajúceho, aby úspešne vyjadrila to, čo vyjadrovať má, t. j. kvalitu určitého tovaru, schopnosť uspokojovať určité potreby, úroveň a efektívnosť zvládnutia jeho výroby v požadovanom množstve a čase a pod. V knihe sú rozobrané aj ďalšie problémové väzby, bez poznania a riešenia ktorých nie je možné úspešne rozhodovať. Zároveň sú uvádzané postupy a praktické ukážky, ktoré umožňujú tieto problémy postupne zvládnuť. Obsah učebnice pochopiteľne nevyčerpáva celú problematiku cien. V skrátenej podobe orientuje pozornosť študentov a podnikových manažérov na tie oblasti, ktoré môžu pomôcť a skvalitniť rozhodovaciu činnosť ekonómov a manažérov v podmienkach SR a poskytnúť im základnú orientáciu v literatúre zo sledovanej oblasti.

Trhové hospodárstvo vytvára vysoké nároky a zložité podmienky pri presadzovaní podnikateľských subjektov. Do popredia sa dostávajú najmä otázky prosperity, solventnosti a úspešného rozvoja firmy a v tejto súvislosti problematika procesu optimalizácie zlaďovania a efektívneho využívania vzájomného prepojenia trhu, pracovnej sily a peňazí. Primárnu úlohu v tomto procese zohrávajú náklady a ceny. Úspešnosť podnikania v podstatnej miere závisí od výšky nákladov, ktoré nevyhnutne na túto činnosť musí vynaložiť každý podnikateľ a od správne stanovených cien, ktoré uhradia náklady a zabezpečia dostatočný zisk. Od úrovne nákladov a cien realizovaných výkonov závisí teda konečný efekt a tým aj možnosť ďalšieho rozvoja firmy. Učebný predmet „Cenové rozhodovanie nadväzuje najmä na predmet „Kalkulácie a rozpočty a vzájomne súvisí s ďalšími učebnými predmetmi ako sú Podnikové financie, Finančno-ekonomická analýza, Vnútropodnikový controlling. Jeho cieľom je prehĺbiť poznatky o priebehu a riadení hodnotovej stránky výrobného a realizačného procesu a podnikateľskej aktivity vôbec. Zabezpečiť prosperitu firmy v konkrétnych trhových podmienkach nie je jednoduché. Na výrobný i realizačný proces a tým aj na ceny vplýva množstvo interných i externých faktorov. Podniky musia pružne reagovať a rýchlo sa prispôsobiť celému radu predvídateľných i nepredvídateľných podmienok vyplývajúcich z trhu. Oblasť cien v trhovej ekonomike je špecifickou záležitosťou každej firmy. Neexistujú žiadne stanovené pravidlá (okrem rámcového zákona o cenách a príslušnej vyhlášky), predpísané metódy alebo postupy. Každý podnikateľ si tvorí svoju vlastnú cenovú stratégiu, vlastný postup pri určovaní výšky cien a ich presadzovaní na trhu. Je súčasťou marketingovej filozofie podniku. Učebnica zdôrazňuje, že na výšku cien vplýva množstvo faktorov , a naviac často v neustále meniacej sa intenzite. Je preto nevyhnutné uvážlivo pristupovať k voľbe postupu a prijímaniu rozhodnutia. Z marketingového prístupu vieme, že cena má byť taká, aby bola vhodná pre kupujúceho i predávajúceho, aby úspešne vyjadrila to, čo vyjadrovať má, t. j. kvalitu určitého tovaru, schopnosť uspokojovať určité potreby, úroveň a efektívnosť zvládnutia jeho výroby v požadovanom množstve a čase a pod. V knihe sú rozobrané aj ďalšie problémové väzby, bez poznania a riešenia ktorých nie je možné úspešne rozhodovať. Zároveň sú uvádzané postupy a praktické ukážky, ktoré umožňujú tieto problémy postupne zvládnuť. Obsah učebnice pochopiteľne nevyčerpáva celú problematiku cien. V skrátenej podobe orientuje pozornosť študentov a podnikových manažérov na tie oblasti, ktoré môžu pomôcť a skvalitniť rozhodovaciu činnosť ekonómov a manažérov v podmienkach SR a poskytnúť im základnú orientáciu v literatúre zo sledovanej oblasti.

Jazyk slovenský
Vydavateľ Sprint vfra
Rok vydania 2007
Počet strán 240
Typ viazania pevná
Rozmery (š-v-h) 0x0
EAN 9788089085897
Dodacia doba nedostupné


Dalšie obľúbené tituly z kategórie:


Knižnička Prvé čiernobiele knižky pre b
-9%
Stella Baggott
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
8,90 €
8,10 €
Dragonwatch - Pán ostrova prízrakov (3.diel)
-9%
Brandon Mull
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
18,90 €
17,20 €
Život po záručnej dobe
-10%
Iveta Bartalos Tóth
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
11,90 €
10,71 €
ZLÁ KRV - Tajomstvá mafiánskych hrobov
-13%
Dávid Barak
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
14,90 €
12,97 €
Zákon o rodine (3. aktualizované vydanie) - Veľký komentár
-9%
Róbert Bános, Martina Košútová
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
65,00 €
59,15 €
Formula 1: Rivali - Najväčšie súboje F1
-9%
Tony Dodgins
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
32,90 €
29,94 €
Tŕňové puto (Posledná hodina 3)
-9%
Cassandra Clare
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
22,90 €
20,84 €
Diablova pevnosť - Dobrodružstvá kapitána Báthoryho 3
-9%
Juraj Červenák
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
16,95 €
15,43 €